سپرده‌های بانکی و پرداخت وام ۳۵.۵ و ۳۴.۹ درصد بیشتر شد

بر اساس اعلام بانک مرکزی، میزان سپرده‌ها و تسهیلات بانکی تا پایان مرداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵.۵ و ۳۴.۹ درصد افزایش داشت.

به گزارش بیدار بورس، بانک مرکزی اعلام کرد: از وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری به تفکیک استان در پایان مرداد سال جاری، مانده کل سپرده‌ها به رقم ۲. ۶۱۵۱ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال گذشته افزایش ۵. ۳۵ و ۱۱.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، بالاترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده  ۳۲۸۹هزار میلیارد تومان و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۱. ۱۷هزار میلیارد تومان است. مانده کل تسهیلات در این زمان ۴۴۸۵ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال گذشته معادل ۹. ۳۴ و ۳. ۸ درصد افزایش داشت.

بیشترین و کمترین مبلغ تسهیلات نیز مربوط به استان تهران با مانده ۳. ۲۶۹۵هزار میلیارد تومان و کهگیلویه و بویر احمد معادل ۹. ۱۶هزار میلیارد تومان است. نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی ۱. ۸۱ درصد بوده که نسبت به مقطع مشابه سال قبل با کاهش به ترتیب ۰.۱ و ۲.۱ واحد درصد کاهش داشت. این نسبت در استان تهران ۱. ۹۰ درصد و استان کهگیلویه و بویراحمد ۲. ۱۱۱درصد است.

یکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده‌ها در استان تهران استقرار دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و موسسات تولیدی سایر استان‌ها در تهران بیان شده و عمده فعالیت‌های بانکی آنها از طریق شعب بانک‌ها و موسسات اعتباری آن انجام می‌شود.

کد خبر 21697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =