۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
کافه بازار و فیلیمو در فرابورس

خبرهای منتشر شده ادعا می‌کرد که استارتاپ‌های کافه بازار و فیلیمو وارد بازار بورس شدند، اما مدیرعامل فرابورس می‌گوید فعلا درخواست آن‌ها برای ورود به بازار سهام در دست بررسی است.

به گزارش بیداربورس به نقل از تجارت نیوز، مسئولان همواره وعده‌هایی برای ورود استارتاپ‌ها به بورس داده‌اند، اما طی چند وقت اخیر تنها شرکت تپسی از میان استارتاپ‌ها پس از طی کردن مراحل و شرایط سختگیرانه بورس، توانست در این بازار عرضه شود.

با وجود شرایط سختگیرانه رگولاتوری برای ورود به بورس و فرابورس استارتاپ‌ها به نظر می‌رسد که اشتیاق دیگر استارتاپ‌ها برای ورود به این بازار کاسته شده‌ است. اما همچنان زمزمه‌هایی از ورود تعدادی از استارتاپ‌ها مانند کافه بازار و فیلیمو به بازار سرمایه وجود دارد.

چندی پیش خبری به نقل از مدیرعامل فرابورس مبنی بر اینکه شرکت‌های فیلیمو و کافه بازار وارد بورس شدند، منتشر شد. اما ظاهرا اینطور نیست.

شرکت‌ها فقط درخواست خود را برای ورود به بورس ثبت کردند

میثم فدایی، مدیرعامل فرابورس با تاکید بر اینکه در حال حاضر فقط درخواست و استعلام مراحل ورود کافه بازار و فیلیمو در دست بررسی است، گفت:« خبر مبنی بر اینکه کافه بازار و فیلیمو وارد بازار سهام شدند؛ حقیقت ندارند. تنها این دو استارتاپ درخواست خود را برای ورود به بازار سرمایه ثبت کردند. زمان بررسی درخواست و استعلام این دو کسب و کار نوآور طول خواهد کشید و تاریخ دقیق عرضه آن هنوز مشخص نیست.»

مدیرعامل فرابورس در ادامه بیان کرد:« در حال حاضر شرکت تپسی در بازار سهام عرضه شده‌ و پس از آن از استارتاپ‌های کشور، تنها این دو استارتاپ درخواست خود را ثبت کردند و در حال طی کردن مراحل ورود به بورس هستند.»

هدف اصلی شرکت‌های استارتاپی و کسب و کارهای نوآور برای عرضه سهام خود در بازار بورس، جذب سرمایه است. اما شرایط سازمان بورس برای استارتاپ‌ها در مقایسه با شرکت‌های دیگر تفاوت‌های بیشتر و سخت‌گیری‌های عمده‌تری را دارد. همین سخت‌گیری‌ها باعث شده‌ که استارتاپ‌های کشور که می‌توانند به اقتصاد کشور کمک قابل توجهی کنند، برای ورود به بورس اشتیاق کافی را نداشته‌ باشند.

آنطور که تحلیل‌های کارشناسان این حوزه نشان می‌دهد، ورود استارتاپ‌ها به بورس و فرابورس می‌تواند اتفاق بسیار خوبی باشد چرا که می‌تواند این امید را به کارآفرینان کشور بدهد که استارتاپ‌ها به رسمیت شناخته شده‌اند و بازار سرمایه آن‌ها را می‌پذیرد. در عین حال بازار سرمایه نیز باید نگاه خود به کسب‌وکارها را به روز کرده و با حمایت دولت‌ها زمینه را برای این سبک فعالیت اقتصادی فراهم کنند.

کد خبر 21699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =