تداوم کاهش تولید پتروشیمی‌های اروپا

تولید محصولات پتروشیمی کشورهای حاضر در منطقه مالی یورو در ماه جولای امسال نسبت به دوره مشابه پارسال ۵.۷ درصد کاهش یافت.

به گزارش بیداربورس به نقل از نیپنا، یک اقتصاددان ارشد حوزه مواد شیمیایی در مؤسسه آی‌سی‌آی‌اس پیش‌بینی کرد که کاهش تولید مواد شیمیایی در اروپا طی ماه جولای نشان از تجربه روزهایی سخت در اقتصاد کشورهای حاضر در منطقه مالی یورو طی سه ماه سوم و در ادامه دارد.

بر اساس اعلام پایگاه خبری آی‌سی‌آی‌اس، کوین سوئیفت گفت: صنایع شیمیایی کشورهای حاضر در منطقه مالی یورو همچنان تحت تأثیر تنگناهای زنجیره تأمین و افزایش قیمت گاز طبیعی است و این شرایط به‌شدت بر حوزه انرژی مانند صنایع پتروشیمی اثر منفی می‌گذارد.

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) اوایل روز چهارشنبه هفته گذشته (۲۳ شهریورماه) اعلام کرد که بعضی از فعالیت‌های تولید در صنایع پتروشیمی اروپا به‌دلیل قیمت‌های بالای گاز طبیعی، به‌ویژه در بخش‌های پرانرژی مانند استایرن، «غیراقتصادی» می‌شوند.

به گفته سوئیفت، اداره آمار اتحادیه اروپا در اوایل روز چهارشنبه اعلام کرده بود که تولید مواد شیمیایی در سراسر ۱۹ کشور حاضر در منطقه مالی یورو طی ماه جولای ۲۰۲۲ نسبت به ماه جولای امسال ۲.۲ درصد و بیش از حد انتظار کاهش یافته است.

تولید مواد شیمیایی کشورهای حاضر در منطقه مالی یورو طی ماه جولای امسال نسبت به دوره مشابه پارسال ۵.۷ درصد کاهش یافت.

به‌طور کلی تولید بخش‌های صنعتی نیز با آسیب جدی در ماه جولای نسبت به ماه ژوئن ۲.۳ درصد و نسبت به دوره مشابه پارسال ۲.۲ درصد کاهش یافت.

این اقتصاددان ارشد حوزه مواد شیمیایی در مؤسسه آی‌سی‌آی‌اس با بیان اینکه شاخص تولید صنعتی برای سه ماه سوم چشم‌انداز مطلوبی ندارد، تصریح کرد: تولید مواد شیمیایی در دسامبر پارسال به اوج رسید و از آن زمان تاکنون ۷.۸ درصد کاهش یافته است زیرا افزایش قیمت گاز طبیعی، تنگناهای زنجیره تأمین و اختلال‌های موجود بر شرایط صنعت انرژی اثر منفی می‌گذارد.

از آنجا که مواد شیمیایی چرخه کلی اقتصاد را هدایت می‌کند، این موضوع برای اقتصاد منطقه مالی یورو در سه ماه سوم و پس از آن به خوبی پیش نمی‌رود و این وضع نشان از رکود اقتصادی گسترده و زمستانی بحرانی دارد.

کد خبر 21701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =