۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
نفت به کانال ۹۲ دلاری رفت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۸ سنت معادل ۰.۲۰ درصد افزایش به ۹۲ دلار و ۱۸ سنت رسید.

به گزارش بیداربورس به نقل از رویترز، نگرانی درمورد محدود شدن روند رشد اقتصاد دنیا و کاهش تقاضا در بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت خام دنیا به‌دنبال افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو آمریکا باعث شد قیمت نفت یک افزایش نسبی داشته باشد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۸ سنت معادل ۰.۲۰ درصد افزایش به ۹۲ دلار و ۱۸ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۷ سنت معادل ۰.۰۸ درصد افزایش ۸۵ دلار و ۸۰ سنت معادل معامله می‌شود.

ارزش دلار قبل از اجلاس بانک‌های مرکزی در این هفته به رهبری فدرال‌رزرو آمریکا افزایش یافته است. احتمالاً نرخ بهره در تمام اقتصادهای بزرگ دنیا ۷۵ واحد دیگر افزایش می‌یابد تا تورم مهار شود.

بالا رفتن ارزش دلار خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌کند.

تخمین زده می‌شود ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به شانزدهم سپتامبر حدود ۲ میلیون بشکه افزایش‌یافته باشد.

وزارت انرژی آمریکا ۱۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک خود را برای تحویل در ماه نوامبر به فروش می‌رساند. به‌این‌ترتیب، طرح فروش ۱۸۰ میلیون بشکه از این ذخایر جهت مهار قیمت سوخت تمدید می‌شود.

به بن‌بست رسیدن مذاکرات اتمی برجام همچنان مانع بازگشت نفت ایران به بازار شده و از قیمت نفت حمایت می‌کند. روسیه در روز دوشنبه اعلام کرد هنوز مسائل حل‌نشده‌ای در این مذاکرات باقی‌مانده و وزیر امور خارجه فرانسه گفت تصمیم‌گیری با تهران است چون پنجره‌ این مذاکرات به‌زودی بسته می‌شود.

به‌نظر می‌رسد ائتلاف اوپک پلاس در ماه اوت هم نتوانسته طبق سهمیه‌ای که تعیین کرده بود تولید کند و ۳.۵۸۳ میلیون بشکه در روز با هدف تولید خود فاصله دارد. این رقم در ماه ژوئیه ۲.۸۹۲ میلیون بشکه در روز بود.

برداشته شدن قرنطینه‌های کرونایی در شهرهای چنگدو و دالیان چین در روز دوشنبه احتمالاً باعث بهبود تقاضا برای نفت در دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت دنیا می‌شود.

کد خبر 21710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =