۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
بحران انرژی به موزه لوور رسید

چراغ‌های موزه لوور و دیگر اماکن دیدنی فرانسه، در پی بحران انرژی در اروپا، چند ساعت زودتر از موعد همیشگی خاموش شدند.

به گزارش بیدار بورس به نقل از المیادین، ریما عبدالملک ـ وزیر فرهنگ فرانسه ـ در این زمینه گفت: موزه‌های لوور و ورسای چراغ‌هایشان را زودتر از موعد همیشگی خاموش می‌کنند. این یک حرکت نمادین برای یادآوری بحران انرژی در اروپا در پی جنگ روسیه با اوکراین است.
او افزود: چراغ‌های موزه لوور که قبلا ساعت یک بامداد خاموش می شد، در ساعت ۱۱ شب و کاخ ورسای نیز به جای ساعت ۱۲ در ساعت ۱۱ خاموش خواهند شد.
عبدالملک با بیان اینکه این کارهای نمادین برای ارتقای سطح آگاهی عمومی بسیار مهم است، در عین حال افزود: البته حرکت های نمادین برای کاهش مصرف انرژی کافی نخواهند بود.
وزیر فرهنگ فرانسه از موسسات فرهنگی خواست تا روش‌های صرفه‌جویی در مصرف برق را اتخاذ کنند؛ مانند کاری که موزه ورسای انجام داد. این موزه با جایگزین کردن چراغ‌های ال ای دی به جای چراغ‌های قبلی، سبب شد تا هزینه‌های مصرف برق، یک سوم کاهش یابد.
وی افزود: با سینماها هم در حال مذاکره هستیم تا با تغییر پروژکتورهایشان به پروژکتورهای لیزری، در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.
بر اساس این گزارش، چند روز قبل هم در شهر پاریس چراغ‌هایی که اماکن دیدنی این شهر را تزیین می‌کنند، چند ساعت زودتر از همیشه خاموش شدند. در نتیجه برج ایفل و دیگر اماکن دیدنی شهر پاریس در پی افزایش هزینه‌ انرژی در اروپا، در تاریکی فرو رفتند.
اروپا در پی جنگ روسیه با اوکراین دچار بحران انرژی شده است. تحریم‌های اروپا علیه روسیه نیز سبب افزایش قیمت انرژی در تمام جهان از جمله خود اروپا شده است.

کد خبر 21720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =