ممنوعیت واردات گوشی مسافری از عراق لغو شد

سخنگوی گمرک از لغو ممنوعیت واردات گوشی مسافری از عراق از روز جمعه اول مهرماه خبر داد و گفت: هر مسافری از هرکشوری، می‌تواند سالی یک تلفن همراه به کشور وارد کند.

به گزارش بیداربورس، بر اساس ابلاغ معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ثبت و رجیستری گوشی تلفن همراه مسافرین، ورودی از مبادی کشور عراق اعم از مرزهای زمینی و هوایی طی بازه زمانی ۱۰ تا ۳۱ شهریور ممنوع شده بود و بر این اساس بر این نکته تاکید شده است که در مبادی ورودی و خروجی از ثبت اطلاعات گوشی تلفن همراه مسافرین ورودی در سامانه‌های مربوطه در این بازه زمانی از کشور مزبور خودداری شود.

در همین راستا «سید روح اله لطیفی»، سخنگوی گمرک، نیز به همین نکته اشاره کرده بود و اظهار داشت: این مصوبات موقت و صرفا در خصوص مبدا عراق بوده  و فقط تا پایان شهریور اجرا خواهد شد.

لطیفی، درخصوص ممنوعیت واردات گوشی‌های مسافری از عراق مجدداً عنوان کرد: این ممنوعیت به صورت موقت بود و فرایند واردات مسافری تلفن همراه از عراق از اول مهرماه طبق روال قبل امکان پذیر است. بنابراین هر مسافری از هرکشوری ازجمله عراق، می‌تواند سالی یک تلفن همراه به کشور وارد کند.

سخنگوی گمرک افزود: لورودی IMEI تلفن همراه و اوراق سفر لازم است که توسط کارشناس گمرک بررسی شود و همچنین مسافر یک ماه وقت دارد سایر امور مربوط به رجیستری را انجام دهد.

کد خبر 21765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =