نوسان دلار در محدوده ۲۸ هزار تومان

یک کارشناس بازارسرمایه با یادآوری این موضوع که بازارسرمایه چند سالی است با برجام دست‌وپنجه نرم می‌کند تصریح کرد اگر برجام حصول یابد کاهش آنچنانی در نرخ دلار نخواهیم داشت و این ارز در محدوده ۲۶الی ۲۸ هزار تومانی در نوسان خواهد بود که با دلار در این محدوده قیمتی، سهام دلار محور، آنچنان تغییری نخواهد کرد.

حسین غیاثی، کارشناس بازارسرمایه در خصوص روند این روزهای بازارسرمایه به بیداربورس گفت: بعد از گذشت چندین روز منفی بازارسرمایه دو روزکاری است که روند مثبتی را در پیش گرفته و این روند ناشی از کاهش تاثیرات منفی شرایط جانبی است. 

گزارشات ماهانه بازار را سبز میکند؟ 

او ادامه داد: این روزها شاهد انتشار گزارشات ماهانه هستیم و در همین راستا برخی صنایع گزارشات خوبی ارائه دادند و برخی دیگر هم متناسب با فصل بهار خود گزارش ارائه داده و کاهش آنچنانی در بحث فروششان نداشته‌اند. 

آینده صنایع بزرگ در بورس؟

وی با اشاره به اینکه برای تحلیل شاخص بورس ابتدا باید ببینیم قیمت‌ سهم‌ها به چه صورت است، بیان کرد: صنایع بزرگ معمولا در نقطه‌های جذابی از لحاظ قیمتی قرار دارند و به نظر نمیرسد که کاهش قیمت چندانی داشته باشند.

غیاثی اضافه کرد: با توجه به وضعیت صنایع بزرگ انتظار کاهش بیشتری برای شاخص کل بورس وجود نخواهد داشت.

این کارشناس بازارسرمایه با یادآوری این موضوع که بازارسرمایه چند سالی است با برجام دست‌وپنجه نرم می‌کند تصریح کرد اگر برجام حصول یابد کاهش آنچنانی در نرخ دلار نخواهیم داشت و در محدوده ۲۶الی ۲۸ هزار تومان در نوسان خواهد بود که با دلار در این محدوده قیمتی، سهام دلار محور آنچنان تغییری نخواهد کرد.

صنایع پرپتانسیل کدام هستند؟

او با بیان اینکه این روزها بازار از فقدان نقدینگی رنج می‌برد، اظهار کرد: به دلیل نبود نقدینگی سهام صنایع بزرگ بسیار سخت جابه‌جا می‌شوند و به همین دلیل بهتر است که بر صنایع کوچک متمرکز شد.

به عقیده وی سهام صنایع داخلی از جمله صنایغ غذایی، لبنیات وسیمان با توجه به سودسازی مورد قبولی که داشته‌اند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

خبرنگاز:نازنین درویشی

منبع: بیدار بورس
کد خبر 21946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =