کاهش ارزش روبل پس از الحاق چهار منطقه به روسیه

روز جمعه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و سران جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک و مناطق زاپوروژیه و خرسون معاهده هایی را برای اتحاد این مناطق با روسیه امضا کردند.

 به گزارش بیداربورس به نقل از تاس، بر اساس داده های معاملاتی، پس از امضای توافق نامه هایی بین روسیه و مناطق دونتسک، لوگانسک، زاپوروژیه و خرسون نرخ برابری روبل در برابر دلار شروع به تضعیف کرد.

از ساعت ۰۴:۳۲ بعد از ظهر به وقت مسکو، نرخ دلار با ۰.۸۴ درصد افزایش به ۵۷.۶۹ روبل رسید. اما یورو ۲.۹۵ درصد از ارزش خود را دست داد و در حدود ۵۶.۰۷ روبل شد.

در همین حال، شاخص بورس مسکو ( MOEX) با ۲.۱۷ درصد رشد به ۱۹۹۶.۰۸ واحد رسید.

قبل از امضای قراردادها، نرخ دلار ۵۶.۷۴ بود که ۰.۸۲ درصد کاهش داشت. بر اساس داده‌های معاملاتی در ساعت ۰۳:۵۵ بعد از ظهر به وقت مسکو، نرخ مبادله یورو با ۴.۵۸ درصد کاهش به ۵۳ روبل رسید.

در همان زمان، شاخص MOEX به ۱۹۵۰.۲۷ واحد (-۰.۱۸ درصد) سقوط کرد، در حالی که شاخص RTS ۱.۳۷ درصد افزایش یافت و به ۱۰۸۶.۹ واحد رسید.

در جریان معاملات امروز، نرخ یورو در بورس مسکو برای اولین بار از اکتبر ۲۰۱۴ به زیر ۵۱ روبل و دلار برای اولین بار از اول جولای به زیر ۵۴ روبل رسید.

روز جمعه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و سران جمهوری خلق دونتسک و لوگانسک و مناطق زاپوروژیه و خرسون معاهده‌هایی را در مورد اتحاد این مناطق با روسیه امضا کردند.

کد خبر 21978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =