بازار کف حمایتی خود را از دست خواهد داد؟

یک کارشناس بازار سرمایه شرایط کنونی سیاسی کشور را عاملی برای ریزشی شدن بازار سرمایه دانست و ادامه داد: در حال حاضر بازار در سطح حمایتی خود قرار دارد که بنظر می‌رسد حفظ آن در این برحه زمانی بسیار دشوار باشد.

سیمین شایقیان، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سبدگردان امید نهایت نگر در خصوص شرایط روز بازار سرمایه به بیدار بورس، گفت: به دلیل جو ناآرام کشور و احساس عدم امنیت در خصوص سرمایه‌گذاری‌های مبتنی بر ریال، نشانه‌های بازگشتی در بازار دیده نمی‌شود.

به عقیده وی مثبت‌های بازار بسیار ناپایدار و فروش‌ها بسیار هیجانی است؛ حداقل در کوتاه مدت هر نوع مثبت بازار فضایی برای خروج و تامل در خصوص طبقات سرمایه‌گذاری است.

روند ادامه‌دار ریزش شاخص

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اکنون بازار در سطح حمایتی است که به نظر می‌رسد امکان حفظ خود در این شرایط را ندارد و عملا شاخص به سمت محدوده یک میلیون و ۲۸۰ هزار واحدی هدایت می‌شود.

شایقیان خاطر نشان کرد: درصورت عدم اقبال بازار در میزان شاخص یک میلیون و ۲۸۰ هزار واحدی، انتظار ریزش تا محدوده یک میلیون و ۱۴۰ هزار واحد در فصل پاییز نیز وجود دارد، که این موضوع کاملا وابسته به ریسک سیستماتیک سیاسی کشور در شرایط پیش آمده است.

سکه افزایشی شد

وی با بیان اینکه قیمت نفت و فیوچرهای این کالا برای سه ماهه پایانی سال میلادی ٢٠٢٢ نیز روند کاهشی دارد. اضافه کرد: چشم انداز اونس طلا نیز که در حال‌حاضر در محدوده ١,٦٦٠ دلاری است، تا پایان ٢٠٢٢ تاحدودی افزایشی و در محدوده ١,٧٠٠ دلار پیشبینی می‌گردد.

این کارشناس بازار با اشاره به اینکه طلا دارای جهت حفظ ارزش پول است، گفت: این موضوع بهانه‌ای برای جهش قیمت این فلز و گواهی‌های مبتنی بر این فلز شده است که به نظر می‌رسد تحت تاثیر جو پیش آمده مسیر افزایشی قیمت سکه تا محدوده ی ١٥میلیون و ۶۰۰ هزار تومان باز باشد.

کدام صنایع گزارش‌های خوبی منتشر خواهند کرد؟

شایقیان در پایان اضافه کرد: متاسفانه در شرایط ناپایدار تخمین چگونگی وضعیت بازار در بازه‌های میان مدت کار بسیار سختی است؛ با این‌حال تصور می‌شود گزارشات سه ماهه پاییز شرکت‌های ارائه دهنده خدمات داده، محصولات غذایی و صنایع شوینده شرایط مساعد و معاملات همراه‌تری با گزارشات منتشره داشته باشند.

منبع: بیدار بورس
کد خبر 21995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =