واکنش شیائومی به توقیف اموالش در هند

شیائومی ضمن ابراز تاسف از حکم توقیف ۶۸۲ میلیون دلار از داراییهای این شرکت چینی در هند، بر ادامه حمایت از منافع خود تاکید کرد.

به گزارش بیداربورس، یک مرجع استیناف هندی، روز جمعه دستوری که در آوریل از سوی سازمان مبارزه با جرایم مالی فدرال هند برای توقیف ۵۵.۵۱ میلیارد روپیه دارایی این شرکت سازنده تلفن هوشمند صادر شده بود را تایید و اعلام کرد تحقیقات نشان داده است شیائومی به صورت غیرقانونی در پوشش هزینه حق امتیاز، به نهادهای خارجی پول ارسال کرده است.

شیائومی در بیانیه ای اعلام کرد بیش از ۸۴ درصد از ۵۵.۵۱ میلیارد روپیه که اوایل امسال توسط مقامات هندی توقیف شد، پول حق امتیاز به شرکت آمریکایی کوالکام بود.

این شرکت تاکید کرد ما از همه امکانات برای حمایت از شهرت و منافع این شرکت و سهامدارانش استفاده خواهیم کرد. "شیائومی ایندیا"، زیرمجموعه و یکی از شرکتهای گروه شیائومی است که برای دریافت مجوز آی پی برای تولید تلفنهای هوشمند، با شرکت کوالکام توافق حقوقی داشته است. هر دو شرکت شیائومی و کوالکام بر این باورند که این یک توافق تجاری مشروع برای "شیائومی ایندیا"، برای پرداخت حق امتیاز کوالکام بوده است.

طبق آمار موسسه تحقیقاتی کانترپوینت ریسرچ، هر کدام از شرکتهای شیائومی و سامسونگ، ۱۸ درصد سهم در بازار تلفن هوشمند هند دارند که دومین بازار بزرگ جهان پس از چین است.

بسیاری از شرکتهای چینی به دلیل تنشهای سیاسی که پس از درگیری مرزی سال ۲۰۲۰ بین دهلی نو و پکن به وجود آمد، برای فعالیت در هند با مشکلاتی روبرو شده اند.

بر اساس گزارش رویترز، هند با اشاره به نگرانیهای امنیتی، بیش از ۳۰۰ اپلیکیشن چینی از جمله اپلیکیشنهای محبوبی مانند تیک تاک را از آن زمان ممنوع کرده و مقررات را برای سرمایه گذاری شرکتهای چینی در هند، سخت گیرانه تر کرده است.

کد خبر 22072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =