ارزان‌ترین و گران‌ترین قیمت هر متر آپارتمان در تهران

طبق آمار بانک مرکزی، بالاترین قیمت هر متر آپارتمان در تهران ۸۷ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان و پایین‌ترین قیمت ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در شهریور ماه ثبت شده که فاصله ۶۵ میلیون و ۶۳۰ هزار تومانی قیمت در گران‌ترین و ارزان‌ترین منطقه را نشان می‌دهد.

به گزارش بیداربورس، بانک مرکزی در گزارشی که به تازگی منتشر کرده، به بررسی تغییرات قیمتی و تعداد معاملات انجام شده در آپارتمان و ساختمان­‌های مسکونی در مناطق ۲۲گانه تهران در شهریور ماه سال جاری پرداخته است.

براساس این گزارش، متوسط قیمت هر متر خانه در تهران به ۴۳ میلیون و ۲۱۶ هزار تومان رسیده که بیشترین قیمت هر متر خانه ۸۷ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان در منطقه یک و کمترین آن با ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در منطقه ۱۹ بوده است؛ بنابراین، فاصله قیمت هر متر آپارتمان در گران‌ترین و ارزان‌ترین منطقه تهران حدود ۶۵ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان است.

همچنین، مناطق سه و دو بعد از منطقه یک، جزو گران­ترین مناطق تهران گزارش شده­‌اند؛ به‌طوری که متوسط قیمت در منطقه سه،‌ ۷۵ میلیون و ۹ هزار تومان و در منطقه دو،‌ ۶۵ میلیون و ۴۸۱ هزار تومان است.

علاوه بر این، مناطق ۱۸ و ۲۰، پس از منطقه ۱۹ ارزان‌ترین منطقه پایتخت گزارش شده‌اند و متوسط قیمت خانه در این مناطق به ترتیب ۲۲ میلیون و ۱۰ هزار تومان و ۲۳ میلیون و ۶۶۹ هزار تومان است.

از سوی دیگر، بررسی گزارش بانک مرکزی از نظر تفاوت متوسط قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران در شهریور ماه نسبت به مرداد ماه سال جاری بیانگر این است که ۱۲ منطقه تهران با افزایش قیمت مسکن در ماه موردنظر مواجه شده‌اند. بنابراین، قیمت خانه در ۱۰ منطقه از تهران در مقایسه با ماه قبل کاهش یافته است که شامل مناطق ۲، ۳، ۴، ۵، ۸، ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۹ و ۲۱ می‌شود.

طبق این گزارش، تعداد معاملات انجام شده در این ماه حدود ۶ هزار فقره بوده که در این بین، بررسی جزئیات تعداد معاملات انجام شده در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران نشان می‌دهد که در شهریور ماه امسال تعداد معاملات مسکن نسبت به ماه قبل در تمام مناطق تهران به جز منطقه ۲۱ کاهشی بوده است. 

در این بین، کم‌ترین تعداد معامله مسکن به منطقه ۱۹ با ۳۵ معامله و بیشترین تعداد معامله نیز به ترتیب به مناطق ۵، ۲، ۱۰ و ۴ مربوط می‌شود که هر یک به ترتیب  ۸۶۶، ۶۰۹، ۵۲۴ و  ۵۲۲ معامله مسکن داشته‌اند.

در ادامه، متوسط قیمت و تعداد معامله مسکن در ۲۲ منطقه تهران در ششمین ماه سال جاری را مشاهده می‌کنید: 

ارزان‌ترین و گران‌ترین قیمت هر متر آپارتمان در تهران

کد خبر 22076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =