۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹
تحلیل بنیادی "پترول"

پترول در تاریـخ ۱۳۸۹/۱۱/۱۶ بـا سـرمایه یکصـد میلیـارد ریـال بصـورت سـهامی عـام بـا شـماره ثبـت ۳۹۶۸۸۸ در اداره ثبـت شـرکت‌های تهـران بـه ثبـت رسـیده اسـت.

به گزارش بیداربورس مطابق با مصوبات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۲۰ سرمایه شرکت از بیست و پنج هزار میلیارد ریال به هفتاد هزار میلیارد ریال افزایش یافت. همچنین در راستای تطبیق نام شرکت با ماموریت ترسیم شده نام شرکت به گروه سرمایه گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس تغییر یافت.

*سهامداران

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ۷۰.۶۲%

شرکت سرمایه گذاری مدبران اقتصاد ۳.۳۵%

صندوق سرمایه گذاری . ا . ب خلیج فارس ۲.۰۶%

شرکت مدیریت توسعه سرمایه گروه پتروشیمی ایرانیان ۱.۲۵%

*اطلاعات و تاریخچه قیمتی سهم

صنعت: سرمایه‌گذاری 

بازدهی:

یک ماهه: ۱۹.۴۶%_

سه ماهه: ۱۰.۷%_

یک ساله: ۵۱.۰۶%_

درصد از صنعت: ۰.۷۹%

سرمایه: ۷۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال 

*بررسی NAV

تحلیل بنیادی "پترول"

*بررسی سودآوری 

تحلیل بنیادی "پترول"

*نکات تحلیل

طرح‌های تولید سود پرک با نام شرکت فرعی " پترو پرک پویا"، تولید کریستال مالمین در لردگان با نام " صنایع پتروشیمی پتروآرمند لردگان" و تواید متیل آمین در کرمانشاه با نام " صنایع شیمیایی نگین سنقر" عمدتا در مراحل مطالعات امکانسنجی و تحصیل زمین است.

طرح پتروشیمی نوین به دلیل عدم تامین مالی و مشکالت مربوط به واگذاری زمین کنسل شده و دارایی های در جریان تکمیل آن به حساب هزینه های سال ۹۸ منظور شده است.

پتروشیمی های کازرون و ممسنی مالکیت ۳.۲۲ درصدی بر پتروشیمی گچساران داشتند که به دلیل عدم مشارکت در افزایش سرمایه آن ( و در ادامه طرح دعوی(، درصد سهامداریشان به ۱۰.۸ درصد رسیده است که با توجه به سهم حدود ۶۵ درصدی پترول بر این دو پتروشیمی، مالکیت ۱۴ درصدی بر گچساران هم خواهد داشت.

شرکت پتروشیمی ارغوان گستر ایالم با ظرفیت تولید ساالنه ۱۵۰ هزار تن پلی پروپیلن، به دلیل عدم پیشرفت فیزیکی قابل توجه در سال ۱۴۰۰ ،ارزش آن در محاسبات لحاظ نشده است.

*پرتفو

تحلیل بنیادی "پترول"

تحلیل بنیادی "پترول"

شرکت سرمایه گذاری مدیریت توسعه سرمایه گروه پتروشیمی ایرانیان از شرکت های فرعی پترول است که در حوزه سرمایه گذاری و خرید و فروش اوراق بهادار فعالیت کرده و ارزش بازار و بهای تمام شده آن طبق آخرین پرتفو منتشر شده، به ترتیب 2100 و 5650 میلیارد ریال است. ارزش روز کارشناسی آن برابر NAV آن لحاظ شده است.

منبع: کاریزما

منبع: بیدار بورس
کد خبر 22194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =