آخرین وضعیت بزرگترین معامله نفت و گاز ایران و روسیه برای توسعه ۸ میدان

وزیر نفت درباره آخرین وضعیت بزرگترین معامله نفت و گاز ایران و روسیه برای توسعه ۸ میدان نفتی و گازی ، توضیح داد.

به گزارش بیداربورس، احمد اسدزاده معاون بین‌الملل و بازرگانی وزار نفت با اشاره به همایش اقتصادی خزر در مسکو، گفت: مقرر شد نقشه راه همکاری‌ به‌ سرعت آماده شود. همچنین به گفته مسئولان گازپروم، طرح جامع توسعه ۶ میدان نفتی و دو میدان بزرگ گازی ایران در حال تدوین بوده و تا پایان سال به قرارداد تبدیل خواهد شد.

وی افزود: تهیه پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری با پارک تکنوپولیس، توسعه میدان‌های نفت و گاز دریای خزر، برقراری کریدورهای دسترسی و اتصالات انرژی میان کشورهای حاشیه دریای خزر و تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری مشترک خزر به‌منظور توسعه پروژه‌های انرژی از جمله پیشنهادات بود.

براساس این گزارش، جواد اوجی وزیر نفت درباره برخی جزئیات بزرگترین معامله نفت و گاز بین ایران و روسیه ، گفت: در حوزه صادرات فرآورده‌ها، تهاتر و سوآپ از حوزه دریای خزر با بعضی از شرکت‌های روسی شروع به‌کار شده و حدود ۱۰ میلیون تن ظرفیت تهاتر و سوآپ و صادرات فرآورده‌های نفتی در این حوزه دارد.

وی ادامه داد: در این مدت حدود چهار میلیارد دلار برای توسعه میدان‌ها و ۴۰ میلیارد دلار برای احداث خطوط صادراتی گاز و واحدهای ال‌ان‌جی با روسیه تفاهم‌نامه امضا شده است.

کد خبر 22204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =