تلاطم‌ها و فراز و نشیب‌های امروز بورس مقطعی است

محمد اقبال‌نیا گفت: این روزها بازار سرمایه تاوان سال ۹۹ را می‌دهد اما با همه فراز و نشیب‌هایی که اتفاق افتاده بازده ۵ سال اخیر بورس در مقایسه با بازارهای دیگر خوب است و همچنان بورس شاگرد اول است. تلاطم‌ها و فراز و نشیب‌های امروز مقطعی است و کماکان چشم‌انداز بلندمدت برای بازار سرمایه خوب ارزیابی می‌شود.

به گزارش بیداربورس محمد اقبال‌نیا کارشناس‌ بازار سرمایه به بررسی بحران‌هایی که این روزها بازار سرمایه به آنها دچار شده است پرداخت و گفت: خروج مداوم پول حقیقی از بازار سرمایه نشان می‌دهد که فعالان خرد بازار آن طور که باید به سیاست‌های دولت و مجلس برای حمایت از تولید خوشبین نیستند.

وی با بیان اینکه فعالان اقتصادی کشور هر سال در زمان تنظیم لایحه بودجه نگران قیمت گاز و برق هستند، افزود: در صورتی که مسائل و مشکلات به صورت اصولی و درست حل نشوند، پول‌ها از بازارهای مولد خارج و سر از بازارهای دلالی در می‌آورند.

به گفته این کارشناس، برای حل این مسائل نیاز به قوانین بالادستی است تا فرموله شده و به صورتی که منافع بخش تولید و سهامداران در آن لحاظ شود، سرمایه‌ها را به سوی بازار سرمایه و تولید تشویق کند.

اقبال‌نیا با تاکید بر اینکه تصمیم‌ها و مُسکن‌های موقتی برای هیچ اقتصادی کارساز نیست، عنوان کرد: اگر حال تولید کشور خوب باشد، بورس هم به رونق سابق خود باز خواهد گشت؛ چرا که بورس ویترینی از اقتصاد است.

وی ادامه داد: این روزها بازار سرمایه تاوان سال ۹۹ را می‌دهد اما با همه فراز و نشیب‌هایی که اتفاق افتاده بازده ۵ سال اخیر بورس در مقایسه با بازارهای دیگر خوب است و همچنان بورس شاگرد اول است.

این کارشناس اظهار کرد: تلاطم‌ها و فراز و نشیب‌های امروز مقطعی است و کماکان چشم‌انداز بلندمدت برای بازار سرمایه خوب ارزیابی می‌شود.

وی در ادامه بر اتخاذ تصمیم‌گیری‌های درست و اصولی مسئولان کشور تاکید کرد و گفت: سیاست‌گذاران اقتصادی باید سیگنال‌های غلط اقتصادی به سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی ندهند و همچنین سرمایه‌گذاری‌های لازم به منظور تکمیل زیرساخت‌ها انجام شود. بنابراین، نباید اجازه فرصت‌سوزی در اقتصاد کشور داده شود.

اقبال‌نیا درباره نامتقارن‌سازی دامنه نوسان گفت: با نامتقارن‌سازی دامنه نوسان نمی‌توان وضعیت بازار را بهبود داد چرا که این به بیراهه خواهد رفت و کاری ابتر است.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: اگر تصمیم‌گیری‌ها به این سمت باشد که به بورس، سهامداران و تولیدکنندگان لطمه‌ای وارد نشده و کسری بودجه از این محل تامین نشود، اعتماد از دست رفته به بازار بازگشته و از شرایط بحرانی خارج خواهیم شد.

منبع: سنا
کد خبر 22222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =