حمایت بعدی شاخص چه کانالی است؟

به گفته یک کارشناس بازارسرمایه از نظر تکنیکال، شاخص به حوالی حمایت خود رسیده و به نظر میرسد حمایت بعدی حوالی یک میلیون ۲۷۰ تا یک میلیون ۲۹۰ هزار واحد باشد.

*ناآرامی‌ها دلیل ریزش بورس نیست

مهدی خزایی، کارشناس بازارسرمایه در خصوص علت قرمزپوشی روزهای اخیر بازارسرمایه به بیداربورس گفت: به‌نظر می‌رسد افق نه چندان جذاب برای قیمت‌های جهانی کامودیتی در یک یا دو سال آینده در کنار ناامیدی از توافق در قالب برجام، تابلو بورس را قرمز رنگ کرده است و این موضوع که ناآرامی‌های این روزهای کشور سبب ریزش بازار شده به نحوی شانتاژ خبری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در میان‌مدت و بلندمدت شرایط بازارهای جهانی و قیمت کامودیتی‌ها برای سرنوشت بازار سرمایه از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: به نظر می‌رسد فدرال رزرو در حال دستیابی به هدف خود مبنی بر کنترل تورم است و فاصله چندانی با نرخ بهره هدف ندارد و بازار های مالی مقدار زیادی از این افزایش‌ها را پرایس کرده‌اند. 

*کامودیتی‌ها به کدام سو خواهند رفت؟

او اضافه کرد: اما از طرفی بحران مسکن چین باعث شده کماکان به نرخ‌های کامودیتی در دو سال آینده امیدوار نباشیم.

به گفته خزایی از نظر تکنیکال، شاخص به حوالی حمایت خود رسیده و به نظر میرسد حمایت بعدی حوالی یک میلیون ۲۷۰ هزار تا یک میلیون ۲۹۰ هزار واحد باشد.

این کارشناس بازارسرمایه در پیشبینی روند شاخص‌کل در روزهای آتی اظهار کرد: از طرفی با ثبات در نرخ دلار و انتظار برای افزایش و یا حداقل ثبات در قیمت‌های جهانی کامودیتی در یکی دو ماه آینده و رسیدن بسیاری از سهام به قیمت‌های جذاب به نظر میرسد شاخص کل می‌تواند شاهد برگشت در کوتاه مدت باشد و یک گام صعودی کوتاه مدت را تجربه کند.

وی ادامه داد: البته ریسک‌های سیاسی در کوتاه مدت به شدت پررنگ هستند و اخبار این حوزه می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

 به عقیده او کماکان در بازه زمانی دو سال آینده بورس درگیر ریسک بالای قیمت‌های جهانی کامودیتی و ریسک قیمت گذاری‌های دستوری خواهد بود.

خبرنگار: نازنین درویشی

کد خبر 22228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =