افزایش سرمایه ۲۲۱۶ درصدی با مخالفت سازمان بورس منتفی شد + دو توضیح

سازمان بورس با ذکر دلیل ، افزایش سرمایه ۲۲۱۶ درصدی شرکت حاضر در بازار پایه از محل تجدید ارزیابی را رد کرد.

به گزارش بیداربورس، شرکت تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی از عدم موافقت سازمان بورس با تایید افزایش سرمایه ۲۲۱۶ درصدی از محل تجدید ارزیابی و دلیل آن خبر داد و برای دو روز کاری با توقف نماد روبرو شد.

بر این اساس، احمد لطفی رئیس اداره نظارت و انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه ای سازمان بورس اعلام کرد: بازگشت به درخواست آن شرکت مبنی بر صدور مجوز افزایش سرمایه از ۱۴.۳ به ۳۳۲.۳ میلیارد تومان معادل ۲۲۱۶ درصد از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها طبقه زمین به منظور اصلاح ساختار مالی، درخواست آن شرکت در کمیته عرضه اوراق بهادار این سازمان مطرح و طبق تصمیمات کمیته مزبور، افزایش سرمایه این شرکت به دلیل وجود محدودیت قانونی و عدم احراز مالکیت مسلم شرکت در دارایی های تجدید ارزیابی شده، مورد تایید این سازمان قرار نگرفت.

همچنین حسن آجودانیان مدیرعامل "شمواد" اعلام کرد: شرکت تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی( دی ام تی) با حمایت مسئولین و مقامات کشوری و استان اصفهان از ۲۷ تیر سال گذشته از تحت پوشش هیات حمایت از صنایع خارج شده و با طی فرایند قانونی لازم، مجامع سهامداران آن تشکیل و با امعان نظر مسئولین قضایی و نظارتی، هیات مدیره آن ۶ آبان سال گذشته به ثبت رسید که از اولین اقدامات تعیین تکلیف بدهی به اشخاص حقیقی، نهادهای خدمت رسان، ادارات دولتی و بانک ها بود.

- با پرداخت اصل بدهی به سازمان تامین اجتماعی و تسویه حساب با آن سازمان، دستورات لازم در خصوص رفع بازداشت و توقیف از دارایی های شرکت اخذ و با ارائه دستورات فوق به ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستان های فریدن و مبارکه از کلیه زمین های متعلق به شرکت دی ام تی واقع در دهسرخ و ویلاهای واقع در دهکده فرهنگی تفریحی عمران زاینده رود (چادگان) نسبت به سازمان تامین اجتماعی رفع بازداشت و توقیف به عمل آمد که این مهم قبلاً نیز طی نامه دوم خرداد بر روی سامانه کدال منتشر و اطلاع رسانی شد.

- همچنین با تعیین تکلیف و بدهی سازمان مالیاتی و پرداخت ۶۰ قسط و با ارائه سفته به عنوان ضمانت بدون پیش پرداخت که اقساط آن نیز در حال پرداخت است منجر به صدور دستورات رفع بازداشت و توقیف از دارایی های شرکت از سوی اداره دارایی مبارکه به ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستان های فریدن و مبارکه نسبت به زمین های کارخانه متعلق به شرکت دی ام تی واقع در دهسرخ و ویلاهای متعلق به شرکت و تعداد ۱۳ قطعه زمین ( از مجموعه ۱۵ قطعه زمین) واقع در دهکده فرهنگی تفریحی عمران زاینده رود رفع بازداشت و توقیف به عمل آمده که در این خصوص طی نامه ۴ خرداد در سامانه کدال اطلاع رسانی شد.

- دو قطعه از زمین های واقع در شهرستان چادگان به دلیل بدهی مالیاتی در دوران تصدی هیات مدیره سابق، کماکان در توقیف سازمان مالیاتی است که پس از پرداخت تعدادی از اقساط آتی نسبت به اخذ دستور رفع توقیف آنها نیز اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت.

- زمین های کارخانه نیز در ترهین بانک توسعه صادرات است که با توجه به توافقات صورت پذیرفته و انعقاد قرارداد جدید با موضوع تقسیط و امهال بدهی فیمابین، پرداخت اقساط آن در دستور کار قرار دارد که در این خصوص طی نامه ۹ خرداد در سامانه کدال اطلاع رسانی شد.

- در خصوص ویلا های واقع در دهکده فرهنگی و تفریحی عمران زاینده رود نیز که در ترهین بانک ملت است با توجه به توافقات صورت پذیرفته با موضوع تقسیط و امهال بدهی فیمابین، اقساط در حال پرداخت است که در این خصوص طی نامه ۱۶ بهمن سال ۱۴۰۰ در سامانه کدال اطلاع رسانی شد.

- طبق استعلام صورت پذیرفته از ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستان های مبارکه و چادگان، آخرین وضعیت محدودیت های موجود بر روی دارایی های متعلق به شرکت دی ام تی به شرح ذیل است.

- در رابطه با بازداشت زمین های کارخانه و زمین ها و ویلاهای واقع در چادگان توسط بانک اقتصاد نوین با عنایت به مصوبه دریافتی از ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و مذاکرات با تقسیط بدهی و پرداخته حصه نقدی، اقساط در حال پرداخت است و در آخرین نامه دریافتی از بانک اقتصاد نوین دستور توقف عملیات اجرایی از آن بانک اخذ شده اما جهت رفع توقیف کامل، پیگیری ها در جریان است.

- در خصوص بازداشت زمین های کارخانه توسط بانک تجارت مربوط به زمان تسهیلات اخذ شده توسط شرکت پلی اکریل نیز نسبت به اخذ مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اقدام و پس از تعامل با سرپرستی بانک تجارت استان شرایط پرداخت و تسویه سه فقره قرارداد تسهیلات و یک فقره امهال بدهی فراهم شد و مصوبه مذکور نیز مجدداً اول دی سال ۱۴۰۰ تمدید شد که رفع بازداشت مازاد مذکور نیز در دستور کار مدیران شرکت پلی اکریل و هیات مدیره شرکت دی ام تی قرار دارد.

- در ارتباط با بازداشت مازاد کلیه زمین های کارخانه کلیه ویلاها و سه قطعه زمین واقع در چادگان توسط شرکت گاز استان اصفهان، وفق مصوبه اخیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان در ۹ تیر با موضوع تعامل و همکاری گاز استان اصفهان نیز مقرر شده اجراییه های ثبتی بر روی اموال شرکت دی ام تی توسط کارگروه تسهیل متوقف شود و در صورت دریافت مبلغ یک میلیارد تومان توسط شرکت گاز استان اصفهان، قبوض جاری از اواخر مهرماه پرداخت خواهند شد.

- تاکنون رفع بازداشتی سازمان تامین اجتماعی و دارایی به استثنا دو مورد و دستور رفع توقیف شرکت گاز صادر شد و زمین های کارخانه و زمین های چادگان عمدتاً با پیگیری و تعامل با بانک های تجارت و اقتصاد نوین قابل پیگیری و حل و فصل است که مدیریت شرکت با حداکثر توان پیگیری و استفاده از ظرفیت های قانونی و ملاحظات سازمان بورس اهتمام را برای انجام افزایش سرمایه به کار می گیرد.

کد خبر 22312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =