تاثیر کاهش ۸۰ درصدی مالیات بر معاملات سهام

به گفته یک کارشناس بازارسرمایه کاهش مالیات و کاهش هزینه‌های معاملاتی می‌تواند به افزایش انگیزه‌های معاملاتی در فعالین بازار و همچنین افزایش ارزش معاملات و افزایش کارایی بازار منجر شود.

*رشد بورس ناشی از چه بود؟

محمد رضانژاد، کارشناس بازارسرمایه در خصوص روند روزهای اخیر بازارسرمایه به بیداربورس گفت: بازار مثبت دو روز اخر هفته عمدتا ناشی از فروش اوراق تبعی بوده و در کنار آن می‌توان به انتظار در انتشار گزارش‌های مناسب در گروه‌های مختلف از جمله پالایشی، فلزی، غذایی و ... اشاره کرد.

وی در بررسی تاثیر انتشار اوراق تبعی بر بازارسرمایه اظهار کرد: بدون شک این مهم اتفاق مثبتی در کوتاه مدت است و به عبارتی می‌توان انتظار داشت که در کوتاه مدت از فشار فروش بکاهد.

او در خصوص مصوبه پیشنهادی کاهش ۸۰ درصدی مالیات بر نقل و انتقال سهام تصریح کرد: کاهش مالیات و کاهش هزینه‌های معاملاتی می‌تواند به افزایش انگیزه‌های معاملاتی در فعالین بازار و همچنین افزایش ارزش معاملات و افزایش کارایی بازار منجر شود.

رضا نژاد در پاسخ به این سوال که روند کامودیتی‌ها در روزهای اخیر چه تاثیری بر بازارسرمایه دارد به بیداربورس گفت: بعد از افت سنگین کامودیتی‌ها در ماه های اخیر با تصمیم کاهش دو میلیون بشکه‌ای تولید نفت اپک پلاس روند کامودیتی‌های انرژی محور صعودی شد و همین امر می تواند از نگرانی کاهش درامد شرکت‌های بازار سرمایه بکاهد.

این کارشناس بازارسرمایه در خصوص روند قیمتی دلار و تاثیر آن بر بازارسرمایه تصریح کرد: بازار ساز ارز در کشور در هفته‌های اخیر سعی در سر کوب قیمت داشت و همین امر باعث افت محسوس نرخ ارز بعد از رشد اولیه ان شد و به نظر می‌رسد با توجه به انتخابات میاندوره‌ای کنگره امریکا در کمتر از یک ماه دیگر روند قیمتی ارزهای خارجی مجددا رو به افزایش باشد و عامل افزاینده درامد شرکت‌ها گردد.

*مقاومت مهم بورس چه سطحی است؟

وی در پیشبینی روزهای آینده بازارسرمایه بیان کرد: بازار یک مقاومت مهم در محدوده ۱۳۴۰۰۰۰ هزار واحدی در پیش روی خود دارد و انتظار می رود در صورت ورود پول و افزایش ارزش معاملات این سطح را شکسته و به محدوده های بالاتر رشد کند.

او مهمترین عامل تاثیگذار بر بازارسرمایه در کوتاه مدت را انتشار گزارش ۶ ماهه شرکت‌ها دانست.

خبرنگار: نازنین درویشی

منبع: بیدار بورس
کد خبر 22329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =