چند ناشر جدید در صف انتشار اوراق بیمه سهام

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس اعلام کرده است که چند تقاضای اولیه تامین مالی جدید دریافت شده که تلاش می‌شود در مدت زمان کوتاه، تعیین تکلیف شوند.

به گزارش بیداربورس انتشار اوراق اختیار فروش تبعی بر روی سهام ۱۵ شرکت بزرگ بازار از سه‌شنبه هفته گذشته آغاز شد، تا اطمینان خاطری برای سهامداران این شرکت‌ها به منظور رسیدن به آسودگی خاطری از بابت کاهش قیمت سهام باشد؛ در همین زمینه امیر مهدی صبایی مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس در گفت‌وگو با پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) می‌گوید که بررسی مدارک و اخذ مجوز انتشار اوراق تبعی در کوتاهترین زمان ممکن انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: در خصوص ارائه درخواست‌ها برای انتشار اوراق اختیار فروش تبعی، پس از تکمیل مدارک از سوی ناشر در کوتاهترین زمان ممکن بررسی‌ها انجام می‌شود و در صورت حائز شرایط بودن، مجوز لازم برای انتشار اوراق به منظور تامین مالی و خرید حمایتی سهام با اتکا به منابع حاصله صادر می شود.

صبایی با بیان اینکه به طور مثال هم اکنون مجوزی برای یک متقاضی به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان صادر شده است، گفت: در راستای تسهیل شرایط برای انتشار اوراق، برای متقاضیان با رتبه اعتباری بالا امکان انتشار اوراق با سررسید بیش از یکسال فراهم می‌شود.

وی افزود: چند تقاضای اولیه تامین مالی دیگر نیز دریافت شده که تلاش می‌شود در مدت زمان کوتاه، تعیین تکلیف شوند.

براساس این گزارش، شنبه هفته گذشته نشستی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیران هلدینگ‌های بزرگ بازار سرمایه برگزار شد که از موضوع های مهمی که در این نشست به جمع بندی رسید، حمایت هلدینگ‌ها از سهام زیر مجموعه خود در قالب انتشار اوراق اختیار تبعی بود.

در همین راستا با هدف تامین مالی از روز سه‌شنبه هفته جاری ۱۹ مهر ماه، عرضه اوراق اختیار فروش تبعی روی سهام شرکت‌های ایران خودرو، سایپا، پالایش نفت بندرعباس، پتروشیمی پارس، مخابرات ایران، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، ملی صنایع مس، فولاد مبارکه، بانک تجارت، بانک ملت، بانک صادرات، بانک پارسیان و ارتباطات سیار ایران را آغاز شد.

کد خبر 22341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =