درخواست اصلاح قواعد فروش سهام شرکت‌های دولتی حتی قبلی‌ها!

کارشناس اقتصادی با اشاره به مشکلات خصوصی سازی و واگذاری و فروش سهام شرکت های دولتی، خواهان اصلاح قواعد حتی برای شرکت‌های به فروش رسیده قبلی شد!

به گزارش بیداربورس، هادی رهگشای با اشاره به معضلات خصوصی سازی و واگذاری شرکت‌های دولتی به ایرنا گفت: با مشکلات چند سال گذشته باید بطور حتم اقدامی در راستای تجدیدنظر مراحل خصوصی‌سازی‌ها انجام شود. عمده واگذاری‌ها در ۸ سال قبل انجام شد و در وضعیت فعلی بیش از ۹۰ درصد شرکت‌ها به مرحله پایانی واگذاری‌ها رسیدند.

وی افزود: شاید بتوان در مورد شرکت‌هایی که در گذشته واگذار شدند، پیشنهاداتی ارائه کرد. زیرا در برخی از واگذاری‌ها، خریدار از اهلیت لازم برخوارد نبود و نسبت به تعهدات عمل نکرد که می‌توان با تجدیدنظر، اصلاحاتی انجام داد تا دوباره وارد شرکت‌های دولتی شوند و تعامل با آنها برای واگذاری‌ها به شکل دیگر صورت گیرد.

رهگشای ادامه داد: بهتر است برای واگذاری ۱۰ درصد شرکت‌های باقی مانده در فهرست، توجه و بررسی دقیق اهلیت خریدار مورد تاکید قرار گیرد و فردی انتخاب شود که از جنس آن صنعت و کسب و کار باشد. هیات واگذاری باید برنامه چند ساله توسعه کسب و کار و تضمین عدم کاهش اشتغال ارائه دهد . شاخص مهم واگذاری شرکت‌ها تداوم فعالیت و کسب و کار با همان میزان اشتغال و افزایش سرمایه‌ گذاری است.

کد خبر 22345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =