سکه بیشترین ارزش معاملات گواهی سپرده بورس کالا را رقم زد

بازار گواهی سپرده در هفته سوم مهر شاهد دست به دست شدن نزدیک به ۱۲ میلیون و ۲۲۲ هزار ورقه بهادار مبتنی بر کالا به ارزش بیش از ۳۶۹ میلیارد تومان بود. سکه از لحاظ ارزش و سیمان از لحاظ حجم، برتر از سایر دارایی‌ها، در مقام نخست ایستاد.

به گزارش بیداربورس به نقل از کالاخبر، در بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران در هفته‌ای که گذشت، ۱۲ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۹۸۴ ورقه بهادار مبتنی بر کالا به ارزش بیش از ۳۶۹ میلیارد تومان دست به دست شد. ارزش معاملات هفته منتهی به ۱۵ مهر، بیش از ۳۹۲ میلیارد تومان برای ۱۳ میلیون و ۷۱۱ هزار و ۴۷ ورقه بهادار مبتنی بر کالا بود.

در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مالی بورس کالا، یک میلیون و ۶۲۷ هزار و ۱۰۰ اوراق گواهی سپرده سکه طلا در حالی دست به دست شد که این دارایی پایه ارزش بیش از ۲۴۳ میلیارد تومان را ثبت کرد.

اوراق مبتنی بر طلا با کسب سهم ۶۶ درصدی در ارزش معاملات، جایگاه نخست و با سهم ۱۳ درصدی در حجم معاملات، رتبه سوم بازار را پس از سیمان و زعفران از آن خود کرد.

سیمان با ثبت معامله ۸ میلیون و ۱۲۴ هزار گواهی سپرده، رتبه نخست را از نظر حجم از آن خود کرد و ارزش معاملات این دارایی بیش از ۶ میلیارد و ۱۹۵ میلیون تومان شد. سهم این دارایی از حجم کل معاملات ۶۷ درصد بود و از لحاظ حجم در جایگاه نخست ایستاد.

در هفته منتهی به ۲۲ مهر، یک میلیون و ۹۴۷ هزار و ۲۶۳ گواهی سپرده زعفران نیز به ارزش نزدیک ۶۷ میلیارد و ۹۷۵ میلیون تومان دست به دست شد که این دارایی پایه، رتبه دوم در حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. سهم زعفران از حجم کل معاملات ۱۶ درصد و از ارزش کل معاملات ۱۸ درصد برآورد شد.

ارزش معاملات ۵۲۳ هزار و ۲۷۴ گواهی سپرده شیشه نیز به رقم ۵۱ میلیارد تومان رسید و این دارایی توانست مقام سوم را از لحاظ ارزش بعد از سکه و زعفران از آن خود کند. این دارایی پایه، سهم ۱۴ درصدی را از لحاظ ارزش کل معاملات از آن خود کرد.

معامله ۳۳۰ گواهی سپرده زیره و ۱۷ پسته ارزشی معادل ۴۰ میلیون تومانی را رقم زده است.

سکه بیشترین ارزش معاملات گواهی سپرده بورس کالا را رقم زد

سکه بیشترین ارزش معاملات گواهی سپرده بورس کالا را رقم زد

سکه بیشترین ارزش معاملات گواهی سپرده بورس کالا را رقم زد

کد خبر 22351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =