شرکت‌های معتمد ارائه‌کننده خدمات مالیاتی در بازار سرمایه معرفی شدند

سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: در جلسه آشنایی با قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان، شرکت‌های معتمد ارائه‌کننده خدمات مالیاتی به‌عنوان بازوی اجرایی قانون به شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار و فرابورس معرفی شدند.

به گزارش بیدار بورس از سازمان امور مالیاتی، به‌موجب قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، فعالان اقتصادی موظف هستند برای ثبت معاملات کالا و خدمات خود از پایانه فروشگاهی و تجهیزات مشابه استفاده کنند و برای انجام معاملات خود صورت‌حساب الکترونیکی صادر کنند.

براین‌اساس شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس از اول آبان‌ماه ۱۴۰۱ به‌عنوان اولین گروه فراخوان شده، مشمول اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و ملزم به صدور صورت‌حساب الکترونیکی هستند.

بر اساس این گزارش، شرکت‌های ساختمانی، ماشین‌آلات و تجهیزات، رایانه‌ای، شرکت افست، ارتباطی، نفت و پتروشیمی، شرکت‌های فعال در زمینه صنایع سیمان، چینی و کاشی، شرکت‌های مالی و سرمایه‌گذاری، شرکت‌های روانسپاری و لیزینگ، تأمین سرمایه پذیرفته شده در بورس و فرابورس طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان حضور یافتند و با کلیات قانون، روش‌های اجرا، نحوه تبادل اطلاعات، نحوه و زمان صدور صورت‌حساب الکترونیکی آشنا شدند.

همچنین شرکت‌های معتمد ارائه‌کننده خدمات مالیاتی به‌عنوان بازوی اجرایی قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان به مودیان معرفی شدند تا طبق قانون در زمینه مشاوره و ارائه آموزش‌های لازم به مودیان، نصب و پشتیبانی تجهیزات موردنیاز برای ارائه خدمات مالیاتی با این شرکت‌ها همکاری‌های لازم صورت گیرد.

گفتنی است، مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور باهدف شناسایی و رفع ابهامات فنی، قانونی و اجرایی این قانون روزانه جلسات مستمری با حضور شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس برگزار می‌کند.

کد خبر 22361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =