اتحادیه اروپا متانول و پلی‌اتیلن را هم به فهرست تحریم‌های روسیه اضافه کرد

کمیسیون اروپا با اعلام هشتمین بخش تحریم‌ها بر صادرات روسیه، متانول و پلی‌اتیلن را هم به مواد شیمیایی اصلی فهرست تحریمی اضافه کرد.

به گزارش بیداربورس به نقل از یورو نیوز، وزرای دارایی گروه ۷ در ماه سپتامبر برنامه‌هایی را در جهت ممنوعیت خدمات رسانی به حمل و نقل دریایی روسیه برای انتقال نفت خام و محصولات نفتی با محوریت سقف قیمتی، تدارک دیدند.

بر اساس این گزارش، کمیسیون اروپا هشتمین بخش تحریم‌ها بر صادرات روسیه به این منطقه را با تمرکز بر محصولات نهایی فولاد، وسایل نقلیه، پلاستیک‌ ها، ماشین آلات و لوازم و برخی محصولات شیمیایی را اعلام کرد و چارچوب قانونی برای سقف قیمتی پیشنهادی بر نفت خام و محصولات نفتی روسیه تنظیم شد.

افزودن متانول به این فهرست اتفاق قابل توجهی بود. زیرا روسیه با صادرات سالانه ۲ میلیون تن از این محصول عمدتاً به اتحادیه اروپا، یکی از عرضه‌کنندگان اصلی آن است.

در حال حاضر تمام گریدهای پلی‌اتیلن در کنار تمام پلیمرهای مشتق شده از پروپیلن، استایرن و وینیل کلرید در میان محصولات شیمیایی تحت تحریم قرار گرفتند. تشدید تدریجی تحریم‌های صادراتی روسیه توسط کمیسیون اروپا از فوریه، جریان تجاری بسیاری از مواد شیمیایی، پلیمرها، نفت خام و محصولات پالایشی را تغییر داد.

بعد از تغییر مسیر محصولات روسی از اروپا، چین و ترکیه از خریداران اصلی محصولات این کشور بودند. کمیسیون همچنین در پی تدارک اقدامات قانونی برای اعمال سقف قیمتی بر نفت و محصولات نفتی روسیه، بعد از تعیین شرایط رویکرد گروه ۷ در سپتامبر است.

تحت این رویکرد ترسیم شده توسط قانون‌گذاران، ارائه خدمات دریایی به روسیه تنها در صورتی مجاز خواهد بود که نفت و محصولات نفتی در قیمت تعیین شده یا کمتر از آن به ائتلاف کشورهای پیوسته به سقف قیمتی ارائه شود.

هدف این اقدامات جلوگیری از بهره‌وری دولت روسیه و تولیدکنندگان مستقر در آن از قیمت‌های بالای انرژی در شرایط فعلی است که به واسط اقدام اعضای اوپک پلاس در هفته گذشته با کاهش تولیدات تشدید شد.

بر اساس این گزارش، محصولات اصلی تحت تحریم شامل پلیمرهای اتیلن و استایرن و وینیل کلراید یا دیگر اولفین‌های هالوژن‌ دار شده در اشکال ابتدایی، پلی استال‌ها، دیگر پلی اترها و رزین‌های اپوکساید به اشکال ابتدایی، پلی کربونات‌ها، رزین‌های آلکید، استرهای پلی آلیل و دیگر انواع پلی استرها به اشکال ابتدایی، پلی‌آمیدها در اشکال ابتدایی، استایرن، پلی‌استایرن و پلی‌وینیل کلرید در اشکال ابتدایی، لاتکس استایرن بوتادین رابر، لاتکس کربوکسیله استایرن بوتادین رابر،  بوتادین رابر در اشکال ابتدایی یا بصورت صفحات؛ ورق یا نوار، متیل کلرید و اتیل کلرید، سیکلو هگزان، تولوئن، ارتو زایلن، پارازایلن، متیلن کلرید، متانول، الکل متیل، مونو بوتیل اترهای اتیلن گلیکول یا دی‌اتیلن گلیکول، سدیم هیدرو کسید، فنول و نمک‌ها، اتیلن اکسید، استرهای آکریلیک اسید، اسیدهای چرب مونو کربوکسیلیک صنعتی؛ روغن‌های تصفیه پالایشگاهی؛ الکل‌های چرب صنعتی می‌شود.

کد خبر 22370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =