۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷
دلار الگوی بورس می‌شود؟

به گفته یک کارشناس بازارسرمایه با ورود دلار به کانال 36 الی 37 هزار تومان بازار سرمایه، علی‌رغم اینکه ممکن است سودآوری شرکت‌ها با کاهش همراه شود روند صعودی را در پیش خواهد گرفت و با دلار هم مسیر خواهد شد.

سعید قاسم‌لویی، کارشناس بازارسرمایه در خصوص روند این روزهای بازارسرمایه به بیداربورس گفت: ریزش امروز بازارسرمایه مانند مثبت بودن دو روز پایانی هفته گذشته چشم‌گیر نبود و می‌توان گفت که بازار تنها درجا میزند.

او مواردی از جمله عدم تغیر قیمت دلار، کامودیتی‌ها و بحث‌های سیاسی را دلیل در جا زدن بازارسرمایه به حساب آورد.

وی در پیشبینی آینده قیمت دلار و تاثیر آن بر بازارسرمایه بیان کرد: به عقیده من روند دلار در روزهای آینده متاثر از مسائل سیاسی صعودی خواهد بود.

قاسم‌لویی اضافه کرد: با ورود دلار به کانال 36 الی 37 هزار تومان بازار سرمایه علی‌رغم اینکه ممکن است سودآوری شرکت‌ها با کاهش همراه شود روند صعودی را در پیش خواهد گرفت و با دلار هم مسیر خواهد شد.

*حرکت نقدینگی به سمت بازارسرمایه

به عقیده این کارشناس بازارسرمایه با رشد قیمت دلار شاهد کاهش ارزش ریال خواهیم بود و در نتیجه نقدینگی به سمت بازارسرمایه حرکت می‌کند.

او با بیان اینکه در دو الی سه هفته اخیر نرخ‌ جهانی کامودیتی‌ها تغییر قیمت خاصی نداشته‌اند، در خصوص قیمت داخلی کامودیتی‌ها تصریح کرد: در روزهای آینده شاهد تنظیم بودجه توسط سازمان برنامه و ارائه آن به مجلس خواهیم بود که این مهم احتمالا موجب افزایش هزینه شرکت‌های کامودیتی‌محور خواهد شد.

*بورس در هفته پیشرو به کدام سود می‌رود؟

وی در پیشبینی روند بازارسرمایه در هفته پیشرو گفت: روند بازار مانند در روزهای آتی امروز خواهد بود و درنتیجه رشد و یا افت خاصی را تجربه نخواهد کرد.

*بررسی صنایع پرپتانسیل

قاسم‌لویی در بررسی صنایع پرپنانسیل بیان کرد: هلدینگ‌ها، صنعت غذایی و برخی از سهام گروه حمل و نقل درمیان مدت پرپتانسیل خواهند بود.

خبرنگار: نازنین درویشی

کد خبر 22379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =