افزایش ۶۵ درصدی حجم قراردادهای آتی بورس کالا

در بازار قراردادهای آتی در هفته سوم مهر نزدیک ۷۶ هزار قرارداد به ارزش ۳۷۵ میلیارد تومان میان معامله‌گران دست به دست شد. سهم زعفران از حجم قراردادهای آتی، نزدیک ۶۵ هزار قرارداد به ارزش بیش از ۲۶۰ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته قبل از آن، رشد ۶۵ درصدی در حجم قرارداد و ۳۰ درصدی در ارزش معاملات را مشاهده کرد.

به گزارش بیداربورس به نقل از کالاخبر، ۷۵ هزار و ۷۷۷ قرارداد آتی به ارزش بیش از ۳۷۴ میلیارد و ۸۴۸ میلیون تومان در بازار مشتقه در هفته منتهی به ۲۲ مهر دست به دست شد. بیشترین سهم معاملات بازار قراردادهای آتی در هفته ای که سپری شد، متعلق به زعفران با ۶۴ هزار و ۷۵۵ قرارداد به ارزش بیش از ۲۶۰ میلیارد تومان برای سه موعد تحویلی آبان، دی و اسفند سال ۱۴۰۱ بود. البته زعفران به لحاظ ارزش بعد از صندوق طلا جای گرفته است.

برای صندوق طلا نیز ۹ هزار و ۸۵۱ قرارداد به ارزش بیش از ۱۱۲ میلیارد تومان در سه موعد تحویلی مهر، آذر و بهمن ۱۴۰۱ در هفته منتهی به ۲۲ مهر دست به دست شد.

نقره هم با دست به دست شدن هزار و ۱۷۱ قرارداد به ارزش ۲ میلیارد و ۱۵۵ میلیون تومان در دو موعد تحویلی مهر و آذر ۱۴۰۱ روبه رو بود.

از لحاظ حجم و ارزش، زعفران به ترتیب با سهم ۸۵ درصدی و ۶۹ درصدی بیشترین سهم را از کیک معاملات قراردادهای آتی در اختیار داشت و صندوق طلا با سهم ۱۳ درصدی از حجم کل و ۳۰ درصدی از ارزش کل در جایگاه دوم قرار داشت.

کد خبر 22420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =