۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
چشم انتظاری ادامه‌دار بورس

به گفته یک کارشناس بازار سرمایه، بازار در روزهای اخیر شرایط مساعدی را نداشته و با انتشار اوراق تبعی و معاملات بلوکی این بازار روند رو به جلویی را نخواهد داشت اما می‌توان به گزارشات مهر ماه شرکت‌ها امیدوار بود.  

علی‌رضا صادقی، کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند معاملات در بازار بورس به بیدار بورس، گفت: بازار سرمایه مدت‌هاست که حالش خوب نیست، فارغ از بحث مسائل اجتماعی که چند هفته‌ای است درگیر آن هستیم.
 وی ادامه داد: از مسایل مهم تاثیرگذار دیگر بر روند بورس موضوع برجام و عدم تعیین تکلیف آن است که از عوامل مهم تصمیم‌گیران و سرمایه‌گذاران به حساب می‌آید.
*افزایش انتشار اوراق تبعی در معاملات بورسی
او با بیان اینکه این‌ روزها فارغ از معاملات بلوکی که به واسطه اوراق تبعی صندوق توسعه بازار در حال معامله است، همچنان حجم معاملات مانند چند روز گذشته مقدار قابل ملاحظه‌ای نبوده، تصریح کرد:  مشکل این بازار کماکان عدم وجود تقاضای موثر است و به نظر نمی‌رسد که با توجه به حجم انتشار این اوراق تاثیر زیادی بر روند بازار داشته باشد.
*امیدی به افرایش قیمت کامودیتی‌ها نیست
صادقی در خصوص بازار کامودیتی‌ها و تاثیر آن بر بازار سرمایه، گفت: با توجه به انتظار افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو وضعیت بازار کامودیتی‌ها نیز در ماهای آتی روند افزایشی نخواهد داشت.
*عوامل موثر در قیمت‌گذاری دلار؟
به عقیده وی، نرخ دلار تحت تاثیر عواملی همچون مسایل سیاسی داخلی، ‌خارجی و نیز مدیریت بانک‌مرکزی است و دلار در دامنه فعلی درجا خواهد زد.
*هفته‌ای کم نوسان
این کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطر نشان کرد: از بازار سرمایه مانند هفته‌های گذشته نباید انتظار روند رو به رشدی را خواستار شد و بازار هفته پیش‌رو را در انتظار گزارشات مهرماه شرکتها با روند فعلی به پایان خواهد رساند.

خبرنگار: آرزو صباحتی

کد خبر 22431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =