بررسی عملکرد شرکت ۳۰۰ میلیاردی و آماده عرضه اولیه ۲۵ درصدی سهام

عملکرد شرکت ۳۰۰ میلیارد تومانی پرداخت الکترونیک پاسارگاد که در صف عرضه اولیه ۲۵ درصدی سهام ایستاده، بررسی شد.

به گزارش بیداربورس، شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد از شرکت‌های آماده حضور در بازار سرمایه است. عملکرد اصلی شرکت ارائه خدمات الکترونیکی است و در ایجاد و اداره شبکه‌ گسترده خدمات به سیستم‌های بانکی با استفاده از انواع ابزارها شامل پایانه‌های فروش، کارت‌های نقدی و اعتباری و ... نیز فعالیت دارد.

رشد مداوم درآمدهای پرداخت الکترونیک پاسارگاد

براساس این گزارش، "پی پاد" در گزارش صورت‌های مالی ۱۲ ماهه حسابرسی شده که در دوم مهرماه منتشر شد به درآمد عملیاتی ۲.۴ هزار میلیارد تومانی دست‌ یافت که با افزایش ۱۵۶ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته همراه بود و این افزایش برابر با ۱.۴ هزار میلیارد تومان است.

بررسی عملکرد شرکت ۳۰۰ میلیاردی و آماده عرضه اولیه ۲۵ درصدی سهام

طبق نمودار فوق، درآمد عملیاتی شرکت پرداخت از پایان سال مالی منتهی به اسفند ۹۵ تا پایان سال مالی ۹۸ روند افزایشی را با شیب ملایمی پشت سر گذاشته اما طی ۲ سال اخیر با جهش درآمدی همراه بود. به نوعی که در صورت مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۰، رشد ۱۵۶ درصدی درآمدها نسبت به سال گذشته مشاهده می شود.

"پی پاد" در دوره ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۰ بیشترین درآمدزایی را از بخش فروش شارژ تلفن‌های همراه با ۱.۵ هزار میلیارد تومان در اختیار داشت. در سال مالی گذشته این مبلغ بالغ‌ بر ۴۵۲ میلیارد تومان شناسایی ‌شده  و در سال جاری افزایش ۲۴۴ درصدی را ثبت کرده است.

درآمدهای "پی پاد " به تفکیک

بیشترین سهم از خالص درآمد عملیاتی شرکت از سایر مشتریان مربوط به مصرف‌کنندگان نهایی است که این بخش مربوط به فروش شارژ، تمدید و صدور کارت است که ۶۵ درصد از درآمد عملیاتی  شرکت به فروش شارژ تلفن همراه تعلق دارد.

بررسی عملکرد شرکت ۳۰۰ میلیاردی و آماده عرضه اولیه ۲۵ درصدی سهام

در بخش اشخاص وابسته نیز سهم بانک پاسارگاد از خالص درآمد عملیاتی پی پاد حدود ۱۵ درصد است که درآمدی معادل ۳۴۸ میلیارد تومان را در اختیار دارد. همچنین در این بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان سهم ۱۳ میلیارد تومانی دارد.

درآمد ۳۹۱ میلیارد تومانی از کارمزد پایانه های شاپرک

میزان درآمدی که شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد از بخش کارمزد پایانه‌های شاپرک بدست آورده برابر با ۳۹۱ میلیارد تومان است که بابت هر تراکنش شاپرکی ۲۵ تا ۲۲۵ تومان کارمزد به شرکت تعلق می گیرد. مبلغی که جهت ارائه خدمات از این بخش شناسایی شده، نسبت به سال مالی گذشته ۷۳ درصد افزایش داشت.

شرکت پرداخت الکترونیک درمجموع توانست از فروش کارت‌های بانکی و فروش کارت خام به درآمد حدود ۱۷ میلیارد تومان دست یابد که سهم فروش کارت‌های بانکی از این میزان درآمد ۱۴ میلیارد تومان است. همچنین طی این دوره ۱۲ ماهه تعداد فروش کارت‌های بانکی بالغ‌بر ۴ میلیون است.

کد خبر 22448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =