پول‌های ترسو عامل تداوم ریزش بازار سهام

یک کارشناس بازار سهام گفت: اطمینان در بازار سهام از بین رفته است و سیاست‌های اشتباه موجب شده است تا همچنان این اعتماد به بازار سهام بازنگردد.

به گزارش بیداربورس حسین احمدی گفت:علاوه بر بی اعتمادی، ریسک بازار سهام نیز در حال افزایش است، در حال حاضر عمده ریسک بازار سهام ابهام در تحقق برجام است و از برجام مرتبا اخبار مختلف شنیده می‌شود، به طوری که بازار سهام غیر قابل پیش بینی شده است. این موارد موجب شده است تا امنیت سرمایه‌گذاری در بازار سهام کاهش یابد.

این تحلیل گر بازارهای مالی ابراز داشت: بی اعتمادی در بازار سهام به خصوص در بین سهام داران خرد بیشتر دیده می‌شود، زیرا که سهام داران خرد اتفاقات سال ۹۹ را فراموش نخواهند کرد، یعنی در سال ۹۹ مسئولان مردم را دعوت به سرمایه گذاری در بورس کردند، اما در نیمه سال ۹۹ بود که شاخص کل بازار سهام سقوط تاریخی خود را شروع کرد و همچان شاهد ادامه این سقوط هستیم.

احمدی گفت: باید توجه داشت که پول ترسو است و با سقوط بازار سرمایه در سال ۹۹ احتمالا این پول‌های ترسو دیگر به بازار سهام ورود نخواهند کرد و یا خیلی سخت به بازار سهام بر می‌گردند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از مواردی که بازار سرمایه را آزار می‌دهد، تصمیم‌های یک دفعه‌ای است، به عنوان نمونه افزایش نرخ خوراک گاز اهالی بازار سرمایه را شوکه کرده است و سود پتروشیمی‌ها یک شبه جا به جا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته شرکت‌های ایرانی مزیت رقابتی خوبی با شرکت‌های خارجی داشتند، اما امروز این مزیت‌های رقابتی از بین رفته است و شرکت‌ها بازارهای صادراتی خود را از دست داده‌اند. به عنوان نمونه می‌توان به شرکت پتروشیمی زاگرس یا متانول ساز کاوه اشاره کرد که به طور کل تولید خود را متوقف کرده است.

منبع: ایبنا
کد خبر 22508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =