تسلا، فولکس‌واگن را شکست داد!

تسلا در آلمان ثبت نام خودروهای الکتریکی را افزایش و فولکس‌واگن را شکست داد.

به گزارش بیداربورس، داده‌های فدرال نشان می‌دهد که تسلا در ۹ ماهه اول سال جاری با حدود ۳۸ هزار و ۵۰۰ خودرو در آلمان در صدر ثبت نام خودروهای برقی در آلمان قرار گرفته که با حدود ۶۰۰۰ خودرو از برند فولکس‌واگن پیشی گرفته است.

ثبت‌نام خودروهای الکتریکی تسلا تقریباً ۵۰ درصد نسبت به دوره ژانویه تا سپتامبر سال گذشته جهش کرد، در حالی که فولکس‌واگن با افت ۴۰ درصدی به بیش از ۳۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه رسید که در راستای کاهش بیشتر در اکثر برندهای گروه فولکس‌واگن در بزرگ‌ترین بازار خودروی اروپا بود.

داده‌های وزارت فدرال حمل‌ونقل موتوری نشان داد که تنها شرکت‌های خودروسازی آئودی و سیات، شاهد افزایش تعداد خودروهای الکتریکی ثبت‌شده در آلمان در بین برندهای گروه فولکس‌واگن بودند.

ارقام منتشر شده توسط این خودروساز در هفته گذشته نشان می‌دهد، گروه فولکس‌واگن در سطح جهانی شاهد افزایش ۲۵ درصدی تحویل خودروهای برقی خود در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل بود اما تنگناهای زنجیره تامین به‌ویژه در اروپا که تورم و افزایش هزینه‌های انرژی نیز بر تقاضا تأثیر می‌گذارد، به شدت به این خودروساز ضربه زده است.

این خودروساز در هفته گذشته گزارش داد که در انواع خودروها شامل موتور احتراقی، هیبریدی و الکتریکی، تحویل خودروهای گروه فولکس‌واگن در سراسر جهان در سال جاری ۱۲.۹ درصد کاهش یافته و اروپا بیشترین آسیب را دیده است.

بر اساس گزارش رویترز، تسلا رکورد تحویل در سطح جهانی را تجربه کرده است اما با چالش های لجستیکی نیز مقابله کرده و در سه ماهه سوم کمتر از آنچه که تحلیلگران انتظار داشتند، تحویل داده است.

کد خبر 22552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =