۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷
تسلا ارزان شد

بر اساس فهرست منتشرشده در وب‌سایت چینی شرکت تسلا که امروز(دوشنبه) منتشر شد، غول خودروهای الکتریکی، تسلا قیمت‌های اولیه خودروهای مدل ۳ و مدل Y خود را تا ۹ درصد در چین کاهش داده است.

به گزارش بیداربورس، قیمت اولیه سدان مدل ۳ از ۲۷۹ هزار و ۹۰۰ یوان به ۲۶۵ هزار و ۹۰۰ یوان (۳۶۷۲۷.۰۳ دلار) کاهش یافت، در حالی که قیمت خودروی اسپرت مدل Y از ۳۱۶ هزار و ۹۰۰ یوان به ۲۸۸ هزار و ۹۰۰ یوان کاهش یافت.

این شرکت در بیانیه‌ای به رویترز گفت تسلا قیمت‌ها را مطابق با هزینه‌ها تنظیم کرده است. استفاده از ظرفیت در کارخانه گیگا شانگهای بهبود یافته است، در حالی که زنجیره تامین ثابت مانده است که منجر به کاهش هزینه‌ها می‌شود.

این کاهش قیمت، پس از آن که در اوایل سال به دلیل افزایش هزینه‌های مواداولیه، قیمت این دو مدل را افزایش داد، اولین کاهش قیمت توسط تسلا در چین و در سال ۲۰۲۲ است و پس از آن صورت می‌گیرد که تسلا مشوق‌های بیمه‌ای را از ماه سپتامبر به خریداران ارائه کرد تا خریدهای بیشتر را تشویق کند.

رویترز قبلا گزارش داده بود که تسلا کارخانه خود در شانگهای را ارتقاء داده است تا بتواند در مجموع ۲۲ هزار مدل ۳ و مدل Y در هفته تولید کند.

کد خبر 22691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =