خریداران هایما چقدر سود کردند؟

امروز هشتم آبان‌ماه بورس‌کالا برای دومین بار میزبان عرضه هایما S۷  مشکی و S۷ مشکی سفارشی با موعد تحویل ۱۶ آذر ( ۳۸ روزه) بود.

به گزارش بیداربورس قیمت پایه هایما S۷ مشکی ۷۴۲.۵ میلیون تومان و هایما S۷ مشکی سفارشی مجهز به جک برقی صندوق عقب ۷۵۶.۵ میلیون تومان تعیین شده که به این هزینه ها ۱۳درصد بهای نهایی خودرو بابت مالیات ارزش افزوده و عوارض قانونی به علاوه هزینه‌های بیمه و شماره‌گذاری و هزینه ثابت به مبلغ حدود ۴.۲۳ میلیون تومان اضافه می‌شود.

*۱۱ درصد بالاتر از قیمت پایه
پس از ۳۹ دقیقه رقابت بین ۲۶۹ سفارش برای خرید ۵۰ دستگاه «هایماS۷  مشکی سفارشی» توسط ایران خودرو در بورس کالا، سرانجام خریداران با  ۱۱.۰۵درصد رقابت و میانگین قیمتی۸۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان موفق به خرید شدند. قیمت پایه این ماشین ۷۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده بود.
به این ترتیب به مبلغ مچ شده در بورس کالا ۱۳% (حدود ۱۰۹ میلیون تومان) بابت مالیات بر ارزش افزوده و ۴.۲۳۴.۰۰۰ تومان بابت عوارض قانونی به علاوه هزینه‌های بیمه و شماره‌گذاری و هزینه ثابت اضافه میشود که در کل قیمت تمام شده ماشین را به حدود ۹۵۳ میلیون تومان میرساند.  

*۹ درصد بالاتر از قیمت پایه
پس از رقابت و فروش هایما S۷ مشکی سفارشی، ۲۰۰ دستگاه «هایما S۷ مشکی» با ۷۷۱ تقاضا در حوالی قیمت ۸۱۱ میلیون تومان مچ شد تا خریداران با ۹.۱۶ درصد رقابت بالاتر از نرخ پایه اعلام شده یعنی ۷۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، صاحب این خودرو شوند. 

*سود ۶۰ میلیون تومانی خریدان هایما S۷ مشکی سفارشی
بر اساس آگهی‌های سایت دیوار هایما S۷ مشکی توربو پلاس که شرایطی مشابه هایما S۷ سفارسی دارد، در بازار آزاد از ۹۹۵ میلیون تا یک میلیارد و دوازده میلیون تومان معامله می‌شود. بنابراین خریداران رقمی مابین ۴۰ تا ۶۰ میلیون بسته به قیمت روز بازار سود کرده اند. 

*هایما S۷ مشکی برای خریدارانش چقدر سود دارد؟
هایما S۷ مشکی نیز بر اساس همین آگهی‌ها حدود ۹۳۰ میلیون تومان معامله می‌شود که در نتیجه سودی حدود ۱۱۵ میلیون تومان نصیب خریداران این خودرو شد. از سوی دیگر اگر به قیمت فروخته شده در بورس کالا، ۱۳ درصد (معادل ۱۰۵ میلیون تومان)  مالیات بر ارزش افزوده و ۴.۲۳۴.۰۰۰ تومان بایت عوارض قانونی به علاوه هزینه های بیمه و شماره گذاری اضافه شود. در واقع قیمت نهایی خودرو در بورس کالا حوالی ۹۲۰ میلیون تومان خواهد شد بنابراین خریداران این خودرو حدودا ۱۰ میلیون تومان سود خواهند کرد. 

منبع: بیدار بورس
کد خبر 22946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =