نتیجه نهایی دعوی علیه شرکت سیمانی

نتیجه نهایی دعوی علیه شرکت سیمانی در خصوص ایفای تعهد قراردادی پیمانکار اسبق به نفع شرکت صادر شد.

به گزارش بیدار بورس، شرکت سیمان شمال از مشخص شدن نتیجه نهایی دعوی درخصوص ایفای تعهد قراردادی پیمانکار اسبق به نفع شرکت خبر داد و با توقف یک ساعته نماد، آماده بازگشایی شد.

بر این اساس، "سشمال" اعلام کرد: در خصوص تجدید نظر خواهی سیمان شمال با وکالت محمد دسومی به طرفیت محمد حیدری فرزند حسین با وکالت آقای صدری سلیمی نسبت به دادنامه ۲۹ تیر صادره از شعبه ۲۲۰ دادگاه عمومی حقوقی تهران که به موجب آن حکم به محکومیت تجدید نظر خواه و الزام به ایفای تعهد قراردادی طبق خواسته ۵۰۰ هزار تن سنگ آهک که عیار (باطله)، ۳۰.۹ هزار تن سیمان فله و یک میلیون تن سنگ آهک پر عیار به شرح نظر کارشناسی هیات سه نفره و توصیف مقرره ۲۱ خرداد و پرداخت خسارت دادرسی به شرح دادنامه موجود در آن و لوایح تقدیمی نظر به اینکه دادنامه تجدید نظر خواسته از حیث مبانی شکلی و مقررات قانونی مواجه با ایراد و در تضاد با مستندات ابرازی است در خور نقض است.

زیرا دادخواست جلب ثالث مطروحه از سوی تجدید نظر خوانده به نوعی اضافه کردن خوانده بوده و به تعبیری خواسته هر دو دادخواست اصلی و طاری یکسان بوده و خواسته هر دو محکومیت خوانده اصلی و مجلوب ثالث به جبران خسارت قراردادهای ۳۴۰ و ۳۰۳ بود در صورتی که فلسفه طرح دعوای جلب ثالث از سوی هرکدام از طرفین دعوا تقویت خواسته است نه اضافه کردن خوانده در موردی که خوانده اصلی توجهی به دعوای مطروحه نداشت.

همچنین طبق دادنامه های منظم، دادخواست تجدید نظر خواهی قرار داد های مستند دعوا فسخ شده است. بنابراین تجدید نظر خواهی وارد و موجه تشخیص و مستنداً به مواد ۳۶۵ و ۳۵۸ قانون آئین دادرسی مدنی، دادنامه معترض عنه نقض و با استناد مواد ۱۳۵ و ۲ قانون اخیر قرار عدم استماع دعوی تجدید نظر خوانده به کیفیت مطروحه صادر و اعلام می شود. رای اصداری به نفع شرکت قطعی است.

کد خبر 23189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =