اعلام جزییات ثبت نام خودرو فرسوده در قرعه‌کشی ایران خودرو و سایپا

سرپرست ستاد مدیریت حمل‌ و نقل و سوخت، مراحل مختلف ثبت‌نام خودرو فرسوده را تشریح کرد و گفت: مالک خودرو فرسوده باید اقرارنامه‌ای را در ۳ نسخه امضا کند.

به گزارش بیداربورس، علیرضا احمدی با اشاره به اجرای مفاد بند ف تبصره 7 بودجه سال 1401 به تسنیم گفت:‌بر این اساس 10درصد از میزان فروش خودروهای تولید داخل به مالکان خودروهای فرسوده تخصیص پیدا می‌کند.

وی افزود: مالکان خودروهای فرسوده پس از برنده شدن در قرعه‌کشی خودرو باید منتظر دریافت پیامک برای مراجعه به مرکز اسقاط خودرو باشند و به مرکز اسقاط انتخاب شده مراجعه و درخواست مربوطه را ارائه کنند. در مرحله بعد نیز پذیرش خودرو برای اسقاط انجام شده و مالک باید متن اقرارنامه پیوست را قبل از اسقاط خودرو امضا کند.

این فعال مسئول ادامه داد: پس از امضا، اقرارنامه باید توسط مدیر مرکز اسقاط مهر و امضا شده و ثبت دبیرخانه شود. 2 نسخه از این اقرارنامه تحویل مالک خودرو شده و یک نسخه نیز به مرکز اسقاط داده می‌شود. در مرحله بعدی باید تصویر اقرارنامه در سامانه نوسازین بارگذاری شود و ثبت پذیرش خودرو به‌عنوان حق‌العمل کار در صفحه شرکت خودروساز انجام شود در ادامه نیز مراحل قانونی اسقاط خودرو و بارگذاری اطلاعات خودروهای اسقاط شده تایید شده از سوی ناجا در سامانه نوسازین انجام خواهد شد.

به گفته احمدی درنهایت، تأییدیه اسقاط خودرو فرسوده توسط مرکز اسقاط  مهر می‌شود و فرم اقرارنامه و سایر مدارک و مستندات مورد درخواست تولیدکننده خودرو ارائه می‌شود. در نهایت نیز فرآیند قانونی واگذاری خودرو جدید وفق بخشنامه‌های خودروساز انجام می شود.

منبع: بورس پرس
کد خبر 23240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =