پس از بسته حمایتی، نگاه ها به اثرگذاری در بودجه ۱۴۰۲ است

احمد کوچکی، عضو هیات مدیره کارگزاری تامین سرمایه تمدن معتقد است پس از ارائه بسته حمایتی و طرح بیمه سبد سهام سهامداران خرد، اثرگذاری سازمان بورس در بودجه سال آینده و رفع ابهامات مورد توجه فعالان بازار است تا بازیگران بازار از ادامه دار بودن حمایت ها مطمئن شوند.

به گزارش بیداربورس، احمد کوچکی، عضو هیات مدیره کارگزاری تامین سرمایه تمدن، در گفت‌وگو با سنا با اشاره به طرح بیمه سهام اظهار کرد: بخش زیادی از فشار فروش بر بازار سرمایه عمدتاً به دلیل مشتریان خرد بوده است و بیمه سهام تا حد زیادی از این فشار می‌کاهد. اما برای اینکه نتیجه مطلوبی حاصل شود، این فاکتور در کنار عوامل کلان اثر ماندگار و عمیقی خواهد داشت.

او با تاکید بر اینکه شاخص‌سازی یا بالا نگه داشتن شاخص وظیفه سازمان بورس و اوراق بهادار نیست، تصریح کرد: این سازمان از طریق قدرتی که دارد می‌تواند بر نهادهای سیاست‌گذار اثرگذار باشد که تصمیم‌هایی که به ویژه در بودجه گرفته میشود، همسو با منافع بازار سرمایه باشد.

این فعال بازار سرمایه ادامه داد: بازده ۲۰ درصد در بازار سرمایه یک بازده متعارف به شمار می‌رود و نیاز است در کنار این بند، اطمینان داده شود که در آینده اتفاق‌هایی در بازار رُخ دهد که این بیمه‌ها به دلیل سودآوری خود بازار اعمال نخواهند شد و سرمایه‌گذار بلندمدت به بازدهی بالاتر از ۲۰ درصد خواهد رسید، این موضوع اثربخشی بیشتری نسبت به نفس بیمه سهام دارد.

کوچکی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران زیر ۱۰۰ میلیون از نظر تعدادی، شمار بالایی هستند، افزود: اگر چه پرتفوی ۹۶ درصد از سهامداران بازار سرمایه زیر ۱۰۰ میلیون تومان است، اما سهم این افراد بر تابلوی معاملات، حجم بالایی را به خود اختصاص نمی‌دهد؛ بنابراین، لازم است از طریق سیاست‌گذاری‌های درست به سهامدارانی همچون سرمایه‌گذاران نهادی و مجموعه‌های بازنشستگی اطمینان داده شود که تا انتهای سال، بابت تامین نقدینگی متحمل فشار جدی نخواهند شد.

عضو هیات مدیره کارگزاری تامین سرمایه تمدن در شرایط فعلی، موضوع سیاست‌گذاری را بااهمیت برشمرد و اذعان کرد: با توجه به اینکه طی دو سه سال اخیر سرمایه‌گذاران خُرد بسیاری بنا به دعوت دولت به سمت بازار سرمایه تمایل پیدا کردند، بنابراین لازم است به آن‌ها اطمینان خاطری داده شود که حمایت‌های دولت ادامه‌دار است، که اعتماد به بازار بهبود یابد.

کد خبر 23251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =