سرمایه‌گذاران به امنیت اقتصادی نیاز دارند

غلامرضا منتظری گفت: قیمت دلار برای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان باید پیش‌بینی‌پذیر باشد تا ریسک اقتصادی افراد کاهش پیدا کند. اگر امکان پیش‌بینی نرخ ارز در بلند مدت وجود نداشته باشد، سرمایه‌گذاران نیز برای شروع و ادامه روند کار خود ریسک نکرده و سرمایه خود را درگیر نخواهند کرد.

به گزارش بیداربورس، غلامرضا منتظری در رابطه با افزایش نرخ دلار و سکه گفـت: تجربه نشان داده که ثبات قیمت ارز در قیمت کالاها و اعتماد جامعه نقش تعیین کننده‌ای دارد. بی تردید هر کدام از مولفه‌های ثبات بازار، اعتماد جامعه، افزایش ظرفیت اعتماد آفرینی و تثبیت امنیت مردم به تنهایی نقش تعیین کننده‌ای در موفقیت یک کشور دارند.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی و دولتمردان باید با بهره‌مندی از آرای‌نخبگان و استفاده از ظرفیت کارشناسی دولت و مجلس ثبات نسبی در بازار ارز ایجاد کنند، اظهار کرد: قیمت دلار برای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان باید پیش‌بینی‌پذیر باشد تا ریسک اقتصادی افراد کاهش پیدا کند. اگر امکان پیش‌بینی نرخ ارز در بلند مدت وجود نداشته باشد، سرمایه‌گذاران نیز برای شروع و ادامه روند کار خود ریسک نکرده و سرمایه خود را درگیر نخواهند کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران به امنیت اقتصادی و ثبات در بازار و حمایت نیاز دارند، عنوان کرد: برقراری ثبات در بازار مسئله پیچیده‌ای است اما باید آستین همت بالا زده و از تجربه‌های موفق و آرای اندیشمندان در این حوزه کمک گرفته و به مدل ثباتی برسیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: با بیان اینکه با اما و اگر به شکوفایی اقتصادی دست پیدا نمی‌کنیم، تاکید کرد: اگر در این مسیر موانع داخلی و خارجی وجود دارد، باید برای مردم شفاف بیان شود تا حداقل تلاش متولیان برای برقراری ثبات در بازار دیده شود.

کد خبر 23254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =