بازگشت اعتماد به بورس از مسیر بسته ۱۰ بندی

حسین احمدی بیمه سهام را گام موثری در بازگشت اعتماد و دلگرمی به بازار برشمرد و تصریح کرد: لازم است پیش‌فرض‌هایی که بر بازار بسیار تاثیرگذار است، همانند نرخ بهره، نرخ ارز صنایع و نرخ خوراک آن‌ها همانند نرخ گاز که تنها به عملکرد سازمان بورس بازنمی‌گردد، با بازار سرمایه همسو شوند.

به گزارش بیداربورس حسین احمدی، مدیرعامل شرکت کارگزاری ایمن بورس، با مدنظر قرار دادن بسته ده بندی حمایتی سازمان بورس از بازار سرمایه اظهار کرد: همراه با چنین اقداماتی، لازم است به فعالان بازار سرمایه اطمینان خاطری نسبت به پیش‌فرض‌های بازار داده شود. به بیانی دیگر، پیش‌فرض‌هایی که بر بازار بسیار تاثیرگذار است، همانند نرخ بهره، نرخ ارز صنایع و نرخ خوراک صنایع همانند نرخ گاز که تنها به عملکرد سازمان بورس بازنمی‌گردد، لازم است همسو با بازار سرمایه شوند.

او ادامه داد: ابهاماتی همانند نرخ خوراک، برجام، نرخ ارز، ابهامات سیاسی همواره بر بازار سرمایه تاثیرگذار بوده است. اما نکته‌ای که سبب ارزشمندی بسته حمایتی شده، همزمانی این بسته با ارزندگی بازار است. به بیان دیگر، P به E بازار در شرایط کنونی، ارزنده است و این بسته نیز در شرایطی که سهام شرکت‌ها در شرایط ارزنده‌ای هستند، می‌تواند تحرک بازار را به همراه داشته باشد.

این فعال بازار سرمایه، بیمه سهام را گام موثری در بازگشت اعتماد و دلگرمی به بازار برشمرد و تصریح کرد: بیمه سهام به سرمایه‌گذاران خرد این اطمینان را می‌دهد که سهام خود را نگه دارند و در شرایطی که حتی ممکن است در ضرر باشند، سود ۲۰ درصدی آنها تضمین شده است.

مدیرعامل شرکت کارگزاری ایمن بورس در شرایط فعلی که P به E سهم‌ها ارزنده است، به سهامداران پیشنهاد داد: در این شرایط بهتر است سهامداران به سمت سهم‌های بنیادی بروند که EPS مثبت و از سابقه DPS خوبی برخوردار هستند.

احمدی با تاکید بر ضرورت داشتن نگاه میان‌ یا بلندمدت به بازار سرمایه خاطرنشان کرد: تاریخ بارها نشان داده که بازار سرمایه همواره نسبت به بازارهای موازی همچون بازار دلار و مسکن و ارز بازدهی بالاتری داشته است؛ به شرط اینکه از رفتارهای هیجانی و آنی پرهیز شود.

منبع: بیدار بورس
کد خبر 23266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =