تالار شیشه‌ای بورس چگونه به زعفران‌کاران کمک می‌کند؟

مدیر شعبه کارگزاری بانک صنعت و معدن خراسان شمالی گفت: مجوز راه‌اندازی انبار بورس زعفران در شهرستان شیروان استان توسط بورس کالای ایران صادر شد.

به گزارش بیداربورس به نقل از خبرگزاری ایرنا، رضا هوشمند، مدیر شعبه کارگزاری بانک صنعت و معدن خراسان شمالی اظهار کرد: کشاورزان از طریق این انبار، محصول خود را سپرده‌گذاری کرده و از ظرفیت بورس کالای ایران برای کشف قیمت زعفران استفاده کنند و احداث این انبارها می‌تواند گامی عظیم در بهبود زیرساخت‌های زعفران منطقه تاثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: بورس کالا از این انبار مستقر در شهرستان شیروان بازدید خواهد کرد و طبق چک لیست‌ها و استانداردها این فضا را تایید و در صورت رعایت استانداردها اجازه فعالیت داده می‌شود.

مدیر شعبه کارگزاری بانک صنعت و معدن خراسان شمالی تصریح کرد: ۱۰ انبار بورس کالا در حوزه زعفران در کشور فعال است که بسیاری زعفران کاران این استان در سال زراعی گذشته بخشی از محصول‌های خود را به انبارهای خارج از استان تحویل دادند که در بورس کالا فروخته شد.

وی گفت: زعفران باید طبق استانداردهای بورس کالا از نظر عیار، رنگ و طعم را داشته باشد و در این خصوص مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

هوشمند خاطرنشان کرد: به ازای هر یک گرم زعفران نگین یک گواهی صادر می‌شود که در قالب برگه‌های سهام به کشاورزان داده شده و آنان می‌توانند به هر میزان در بورس کالا خرید و فروش کنند.

وی یادآور شد: قیمت زعفران در بورس کالا از قیمت سطح بازار بیشتر است و در این نوع معامله سود بیشتری عاید کشاورز می‌شود.

هوشمند حذف واسطه‌ها را یکی دیگر از فواید معامله در بورس کالا دانست و گفت: کشاورزان همچون سهام به قیمت روز معامله کنند که به نوعی چنین بازاری امنیت دارد.

وی تصریح کرد: اینک قیمت زعفران به ازای هر یک کیلوگرم ۳۵ میلیون تومان است اما پیش بینی می‌شود این میزان افزایش یابد و در سال گذشته تا ۵۶ میلیون تومان نیز رسید.

صادرات زعفران از بستر بورس کالا

مدیر شعبه کارگزاری بانک صنعت و معدن خراسان شمالی به صادرات زعفران در بورس کالا نیز اشاره ای کرد و گفت: مشتری خارجی از بورس کالا زعفران را خریداری و بعد از واریز پول، کالا را تحویل خواهد گرفت.

وی ادامه داد: بورس کالا دست واسطه‌ها را از بازار کوتاه و در این معامله نیاز به چانه‌زنی ندارد و رد و بدل پول نیز بدون مشکل انجام می‌شود.

کد خبر 23272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =