افراد دارای کد بورسی می‌توانند نسبت به خرید اوراق سکه اقدام کنند

معاون اداری اعتبارات بانک مرکزی گفت: از فردا ۱۷ آبان انتشار اوراق خرید سکه آغاز و هر فرد دارای کد بورسی می‌تواند نسبت به خرید آن اقدام کند.

به گزارش بیدار بورس، معاون اداری اعتبارات بانک مرکزی گفت: از فردا ۱۷ آبان انتشار اوراق خرید سکه آغاز و هر فرد دارای کد بورسی می‌تواند نسبت به خرید آن اقدام کند.

عمرانی گفت: یکی از اهداف انتشار اوراق سکه، تنوع بخشی به سبد سرمایه گذاری است و اشخاص حقیقی و صندوق های طلا می توانند نسبت به خرید اقدام کنند. هر شخص حقیقی نسبت به خرید ۱۰۰ سکه و صندوق های طلا بدون محدودیت می توانند اقدام به خرید کنند.

به گفته معاون اداری اعتبارات بانک مرکزی، بازار بورس شفاف است و هر شخصی که دارای کد بورسی باشد نسبت به خرید می‌تواند اقدام کند و محدودیتی برای اشخاص حقیقی لحاظ نکردیم.

او می گوید: به جهت لزوم نگهداری سکه و حسابداری آن در بورس کالا، اوراق طبق ضوابط بورس منتشر می شود و هر اوراق دارای سر رسید مشخص است.

عمرانی گفت : روز انتشار این اوراق فردا است و تا ۶ ماه ادامه دارد و زمان سر رسید آن ۱۷ اردیبهشت سال بعد است و خریداران از طریق دو روش که یکی نگهداری تا زمان سر رسید و دیگری انجام معاملات ثانویه اوراق به قیمت بازار است، می توانند نسبت به فروش اقدام کنند.

کد خبر 23277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =