۹۰ حساب بانکی شرکت های وزارت نفت مسدود و منتقل شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: حدود ۹۰ حساب شرکت‌های تابعه وزارت نفت مسدود و به حساب واحد خزانه در بانک مرکزی منتقل شد.

به گزارش بیدار بورس، محسن زنگنه درباره آخرین وضعیت حساب واحد خزانه در دستگاه‌های اجرایی به تسنیم گفت: براساس نظارتی که وجود داشت، بخشی از این حساب واحد خزانه مربوط به دستگاه‌های دولتی است که به وظایف عمل کردند و بخشی مربوط به شرکت‌های دولتی مخصوصاً شرکت‌های تابعه وزارت نفت است.

وی ادامه داد: براساس گزارش دیوان محاسبات از حدود ۱۶۰ حسابی که در بانک‌های مختلف داشتند، تقریباً ۹۰ حساب شناسایی و مسدود و به حساب واحد خزانه در بانک مرکزی منتقل شد اما همچنان در حوزه شرکت‌های دولتی که باید تا آخر اردیبهشت‌ انجام می‌شد، صورت نگرفته است.

زنگنه افزود:دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس تا کمتر از یک ماه، گزارش مفصلی را به همراه وزارت نفت از حساب‌هایی که هنوز منتقل نشده به وزارتخانه‌های مربوطه ارائه می کنند. اگر دلایل‌ برای کمیسیون و دیوان محاسبات موجه بود که مشکلی ندارد. زیرا برخی دلایل به جهت تحریم‌ها و مسائلی از این قبیل است و محدودیت‌هایی وجود دارد اما اگر موجه نباشد، اعمال ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس می‌شود.

کد خبر 23288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =