اوپک پیش بینی تقاضای جهانی نفت را در میان و بلندمدت افزایش داد

سازمان اوپک اعلام کرد: تقاضای جهانی در میان مدت و بلندمدت حتی با حرکت جهان به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر به افزایش ادامه خواهد داد.

به گزارش بیدار بورس به نقل از راشاتودی، اوپک در گزارش چشم انداز جهانی نفت ۲۰۲۲ اعلام کرد: تقاضای جهانی در میان مدت و بلندمدت حتی با حرکت جهان به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر به افزایش ادامه خواهد داد و این صنعت برای تامین تقاضا به تریلیون‌ها دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.

براساس این گزارش، تقاضای جهانی نفت در سال آینده به ۱۰۳ میلیون بشکه در روز خواهد رسید که ۲.۷ میلیون بشکه بیشتر از سال جاری است. کل تقاضا برای سال آینده میلادی ۱.۴ میلیون بشکه در روز نسبت به پیش بینی سال گذشته برای سال ۲۰۲۳ بیشتر است.

همچنین چشم انداز قبلی برای تقاضای جهانی را برای میان مدت تا سال ۲۰۲۷ افزایش داده و این رقم تا پایان این دوره تقریباً دو میلیون بشکه در روز افزایش پیدا می‌کند. به دلیل بهبود قوی تر بازار و تمرکز قوی بر مسائل امنیت انرژی پیش بینی را اصلاح کرده است. حتی با کاهش سرعت رشد تقاضای نفت، قرار است این محصول بالاترین سهم را در ترکیب انرژی جهانی در کل دوره پیش بینی شده حفظ کند. انتظار می‌رود مجموع سهم بازار نفت و گاز در ترکیب انرژی اولیه جهانی تا سال ۲۰۴۵ بیش از ۵۰درصد بماند.

اوپک پیش بینی می‌کند تقاضای نفت در سال ۲۰۳۰ به ۱۰۸.۳ میلیون بشکه در روز برسد که نسبت به پیش‌بینی سال ۲۰۲۱ بیشتر است.

به گفته هیثم الغیس دبیر کل اوپک، رقم کلی سرمایه گذاری در بخش نفت تا سال ۲۰۴۵، ۱۲.۱ تریلیون دلار است که بیشتر از ارزیابی سال گذشته است.

کد خبر 23291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =