چگونه از بورس کالا اوراق سکه بخریم؟

به گفته معاون اداری و اعتبارات بانک مرکزی، هر شخصی که در بازار سرمایه از کد بورسی برخوردار باشد و امکان معامله را داشته باشد، می‌تواند نسبت به خرید این اوراق اقدام کند.

به گزارش بیدار بورس، عمرانی معاون اداری و اعتبارات بانک مرکزی در گفت‌وگو با شبکه خبر سیما، در خصوص اهداف عرضه اوراق سکه در بورس کالا و تاثیری که این عرضه بر روند قیمت سکه در بازار خواهد داشت، اظهار کرد: تنوع بخشی در سبد سرمایه‌گذاری مردم یکی از اصلی‌ترین اهداف انتشار این اوراق است. تمامی اشخاص حقیقی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا می‌توانند نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند.

عمرانی ادامه داد: هر شخص حقیقی می‌تواند نسبت به خرید ۱۰۰ سکه و صندوق‌های طلا نیز بدون محدودیت نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند.

معاون اداری و اعتبارات بانک مرکزی در خصوص شرایط خرید این اوراق تصریح کرد: بازار سرمایه از ساختار شفافی برخوردار است و هر شخصی که در این بازار از کد بورسی برخوردار باشد و امکان معامله را داشته باشد، می‌تواند نسبت به خرید این اوراق اقدام کند؛ بنابراین، محدودیتی برای اشخاص حقیقی لحاظ نشده است.

عمرانی با اشاره به سررسید ۶ ماهه اوراق سکه خاطرنشان کرد: به دلیل لزوم نگهداری حسابداری این اوراق در بانک مرکزی و بورس کالا، بی‌تردید از قواعد ویژه خود برخوردار است. این اوراق براساس ضوابط بورس کالا منتشر خواهد شد و از آنجا که هر اوراقی دارای یک سررسید مشخص است و در یک روز مشخص منتشر خواهد شد، بنابراین، سررسید مشخصی هم خواهند داشت. اوراق سکه امروز، هفدهم آبان ماه منتشر می‌شوند و سررسید آن به مدت ۶ ماه ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه سررسید این اوراق ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ است، افزود: خریداران این اوراق ۲ روش پیش رو دارند؛ آنها می‌توانند با توجه به اینکه خرید فیزیکی سکه طلا از مشکلات خاص خود برخوردار است، این اوراق را تا سرسید نگه دارند یا اینکه خریداران در معاملات ثانویه این اوراق که پس از عرضه اولیه امکان آن فراهم خواهد شد، اوراق سکه خود را به قیمت بازار به فروش برسانند.

منبع: سنا
کد خبر 23299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =