منع انتشار اوراق سکه بانک مرکزی با امکان تحویل رفع شد

رئیس شورای فقهی بانک مرکزی با اشاره به اصلاح انجام شده بر روی اوراق سکه بانک مرکزی، انتشار آن را بلامانع دانست.

به گزارش بیدار بورس، غلامرضا مصباحی مقدم پیرو اظهارات دیروز درخصوص عدم تایید اوراق سکه بانک مرکزی از سوی کمیته فقهی بازار سرمایه گفت: اصلاحی بر روی این اوراق انجام و رفع اشکال شد و درصورت مطالبه مشتری، امکان تحویل سکه خریداری شده درنظر گرفته شد. بر این اساس این اوراق طبق مصوبه شورای فقهی بانک مرکزی بوده و انتشار آن بلامانع است.

بر اساس این گزارش، عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد سکه بانک مرکزی، امروز در بورس کالا انجام می شود. این اوراق معاف از مالیات بوده و کلیـه اشخاص حقیقی می توانند حداکثر معادل ۱۰۰ سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و صندوق های سرمایه گذاری طلا بدون محدودیت، نسبت به خرید اقدام کنند.

سررسید اوراق ۶ ماه پس از عرضه اولیه با تسویه نقدی در سررسید بوده و قیمت تسویه نقدی اوراق نیز معادل میانگین موزون قیمت های پایانی تمامی گواهی های سپرده سکه بانک ها و اوراق سکه بانک مرکزی در بورس کالا در آخرین جلسه معاملاتی خواهد بود.

بانک مرکزی تسویه نقدی اوراق در سررسید و نقدشوندگی در بازار ثانویه بورس کالا به قیمت روز را متعهد می شود. اوراق سکه بانک مرکزی علاوه بر امکان سرمایه گذاری در طلا، قابلیت توثیق در بانک ها برای اخذ انواع تسهیلات را نیز دارد.

کد خبر 23316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =