بدون ریسک از بورس سود بگیرید!

حامد ستاک می‌گوید: اقدامات اخیر در راستای حمایت از بازار سهام از جمله طرح بیمه سهام می‌تواند زمینه‌ساز بازگشت اعتمادها به بازار شود چرا که وقتی سهامداران امکان بیمه سبد خود را داشته باشند با هر نوع سطح ریسکی در بازار پرنوسان سهام می‌مانند و این امر مانع از فروش‌های هیجانی می‌شود.

به گزارش بیداربورس حامد ستاک، مدیرعامل کارگزاری آریانوین اظهار داشت: استفاده از آپشن‌هایی مانند بیمه سهام چه در دوران رونق بازار و چه در زمان شرایط رکودی، قطعا به نفع بازار است؛ چرا که باعث می‌شود افراد با دید ریسک‌پذیری متفاوت سرمایه‌هایشان را در بازار سهام نگه دارند.

او با بیان اینکه وجود ابزارهایی همچون بیمه سبد سهام باعث رشد و بلوغ بازار سرمایه می شود، گفت: در این شرایط افرادی که به دنبال ریسک کمتر باشند نیز در بازار پر نوسان سهام می‌مانند و حداقل سود ۲۰ درصدی خود را تضمین می‌کنند.

ستاک اظهار داشت: تصمیم سازمان بورس در خصوص بیمه سبد سهام سهامداران حقیقی جزو تصمیمات مثبتی بود که به رفع دغدغه سهامداران خرد منجر می‌شود.

او افزود: با توجه به مزایایی که بیمه سبد سهام دارد، این اقدام با مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در مرحله نخست اقدامی مثبت و جذاب است که می توان به مرور و در مراحل بعد، سبدهای بزرگتر سهام بیمه شوند تا بیمه سبد سهام به عنوان یک ابزار دائمی در بازار وجود داشته باشد.

ستاک خاطرنشان کرد: وجود آپشنی در بازار به عنوان بیمه سبد سهام برای افرادی با سطح ریسک پایین‌تر، می‌تواند میزان استقبال‌ها از این ابزار را بیشتر کند.

مدیرعامل کارگزاری آریانوین در پایان گفت: شروع طرح بیمه سبد سهام سهامداران خرد، زمینه‌ساز ایجاد نگاه مثبت و جلب اعتمادها به بازار شده که امیدواریم این طرح در بازار گسترش یابد.

کد خبر 23334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =