اقدامات و برنامه‌های مهم"سشرق" اعلام شد

مدیرعامل شرکت سیمان شرق با اعلام رشد ۲۵ و ۶۵ درصدی سود و فروش، مهمترین اقدامات از جمله تولید سیمان چاه نفت خبر داد و رویدادهای مهم ۵ زیرمجموعه مانند عرضه اولیه سهام را اعلام کرد.

به گزارش بیدار بورس، محمدمهدی ابراهیمی با اشاره به برگزاری مجمع سالانه منتهی به شهریور ۱۴۰۱ سیمان شرق در چهارشنبه هفته آینده (۲۵ آبان)، گفت : سهم فروش و صادرات "سشرق"  در سال مالی مورد گزارش حدود ۲.۲۹ و ۳.۹۴ درصد بود و فروش و سود خالص هم نسبت به سال مالی قبل ۲۵ و ۶۵ درصد بیشتر شد. همچنین در گزارش تلفیقی ضمن رشد ۳۵ درصدی نسبت به سال قبل، فروش ۱۳.۵ هزار میلیارد ریالی و افزایش سود خالص ۵۷ درصدی محقق شد.

وی ادامه داد: این آمار در شرایطی به دست آمد که هزینه حقوق و دستمزد، انرژی و مواد اولیه مصرفی شرکت و تقریبا تمام شرکت‌های سیمانی با افزایش حدود ۱۰۰ درصدی مواجه شد و به رغم سیاست‌های دستوری برای کنترل قیمت را بر بورس کالا اعمال کرد. به گونه ای که متوسط قیمت فروش سیمان شرق در سال مالی مورد گزارش نسبت به دوره قبل تنها حدود ۳۸ درصد رشد کرد.

مدیرعامل سیمان شرق افزود: ادامه این روند و افزایش هزینه ها از یک سو و کنترل فزاینده قیمت‌ها از سوی دیگر بعلاوه قطعی‌های مکرر برق و گاز این صنعت، باعث کاهش حاشیه سود تولید سیمان و افزایش فشار بر تولیدکننده و سرمایه گذاران شده و خواهد شد.

تولید سیمان چاه نفت و... پیش بینی تولید و صادرات و دیگر برنامه‌ها

ابراهیمی گفت: دریافت مجوزهای تولید سیمان چاه نفت با ظرفیت سالانه ۱۰ هزار تن در سال، انجام ممیزهای نهایی تمدید استاندارد مهم روسیه موسوم به گوست و تشکیل گروه تخصصی فروش و استفاده ظرفیت بازارهای منطقه و بازارهای صادراتی از اقدامات قابل توجه است. اصلی‌ترین هدف سیمان شرق، افزایش ارزش آفرینی و رضایت سهامدار از طریق استفاده از تمام امکانات و ظرفیت‌های بازارهای داخلی و خارجی، نیروی انسانی کارآمد و ظرفیت شرکت‌های تابعه خصوصاً شرکت حمل و نقل سپهر سیمان مشهد و زغال سنگ شرق خواهد بود. به همین منظور کمیته GMR (گزارش عمومی مدیریت)   برای پایش و سنجش میزان موفقیت تحقق اهداف، تشکیل شده است.

وی افزود: با توجه به مزایای رقابتی شرکت از جمله کامل بودن چرخه تولید و حمل و نقل، نزدیکی به بزرگترین بازار منطقه شرق ایران، برند معتبر سیمان شرق، اقداماتی برای واگذاری دارایی های مازاد غیرمولد، مدیریت نقدینگی و وصول به موقع مطالبات، جلوگیری از شیوع کرونا و توقف خط تولید و کاهش فروش، تامین قطعات و لوازم یدکی، مشارکت با تولیدکنندگان کوچک در مناطق دورتر، بازارهای فروش داخلی، حفظ و توسعه یافته و ادامه دارد. در این میان طی مهرماه بیش از ۴۵ هزار متر مکعب بتن تولید و ۲۷ هزار تن سیمان خاکستری صادر شد.

عضو هیات مدیره سیمان شرق، طراحی و ساخت چرخدنده آسیاب سیمان واحد۳، نوسازی شل کوره واحد ۳، بهینه سازی کولینگ تاور واحد۴ جهت بهبود عملکرد فیلتراسیون، مدار بسته کردن آسیاب سیمان، تجهیز و توسعه ناوگان حمل و نقل، توسعه آهک هیدارته و تکمیل و بهره برداری سیلوی فلزی واحد ۴ را مهمترین برنامه های درحال پیگیری معرفی کرد.

رویدادهای مهم ۵ شرکت زیرمجموعه : از عرضه اولیه سهام تا مشتریان بزرگ

ابراهیمی تولید بیش از ۱.۸ میلیون تن کلینکر و صادرات بیش از ۴۰۰ هزار تن را از دیگر برنامه سال مالی ۱۴۰۲ اعلام کرد و افزود: با توجه به سرمایه گذاری هدفمند به منظور بالا بردن مزیت رقابتی شرکت و تاسیس شرکت‌های تابعه شامل فرآورده‌های سیمان شرق، حمل و نقل سپهر سیمان مشهد، آهک صنعتی سیمان شرق، سیمان سفید شرق و معادن زغال سنگ شرق، شرکت توانسته از منابع و ظرفیت این واحد ها جهت تکمیل کردن چرخه تولید استفاده و به نحو موثری در بازار منطقه ایفای نقش کند.

وی ادامه داد: سیمان سفید شرق با ظرفیت تولید ۳۳۰ هزار تن در سال و برخورداری از پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین تجهیزات و ماشین‌آلات، بزرگترین تولید کننده سیمان سفید ایران بوده و تولید پلاستر رنگی و ملات رنگی را نیز در دستور کار دارد. این شرکت با نماد "سفید" در فرابورس پذیرش شده و آماده عرضه اولیه سهام است. این شرکت با تکیه بر کیفیت برتر و قیمت رقابتی تاکنون محصولات را به بیش از ۲۲ کشور در سراسر دنیا از جمله امارات، عراق، قطر، کویت، افغانستان، پاکستان، روسیه، قزاقستان، کشورهای CIS، آفریقا، هند، استرالیا و غیره صادر کرده است. درآمد فروش این شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ حدود ۳۶۰۰ میلیارد ریال بود.

ابراهیمی افزود: فرآورده‌های سیمان شرق هم با نماد "کفرآور" در فرابورس توانسته با تولید انواع بتن آماده پیشتاز در بین رقبا باشد. از دیگر تولیدات شرکت می توان به تیرچه و دال های پیش تنیده، بلوکه های سقفی و دیواری اشار ه کرد. همچنین تولید انواع مصالح سنگی (ماسه، بادامی، نخودی) با کیفیت مطلوب در دستور کار تولید این شرکت قرار دارد. درآمد فروش این شرکت در سال مالی منتهی به مرداد بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال بود.

وی گفت: سیمان شرق سال ۸۸ اقدام به تأسیس شرکت حمل ‌و نقل سپهر سیمان مشهد با هدف تسهیل ارائه خدمات حمل ‌و نقل کالا برای افزایش رضایت‌ مشتریان کرد. در کنار شرکت حمل‌ و نقل سپهر سیمان مشهد حدود ۸ شرکت حمل ‌و نقل به‌طور مستقیم با کارخانه سیمان شرق همکاری می‌کنند که این مهم جز مزیت‌های مؤثر "سشرق" است. درآمد فروش این شرکت هم بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال بود.

مدیرعامل سیمان شرق با اشاره به تاسیس شرکت معادن زغال سنگ شرق در سال ۱۳۶۵ با هدف استخراج معادن خصوصاً زغال سنگ، سنگ آهن، مارن و گچ و...، ادامه داد: درآمد فروش این شرکت هم بیش از ۱۱۷۰ میلیارد ریال بود.

ابراهیمی افزود: کارخانه آهک سیمان شرق نیز جزء معدود شرکت‌های شرق کشور است که هم‌ توان تولید آهک صنعتی به ‌صورت کلوخه و هم آهک هیدراته را دارد و با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن، بازار بزرگی از کارخانه‌هایی مانند مس سنگ چشمه، فولاد مبارکه، فولاد خراسان، شرکت‌های ایزوگام در مشهد، پارس فولاد سبزوار دارد و جزء موفق‌ترین کارخانه‌های زیرمجموعه شرکت سیمان شرق در کسب سود و بازدهی مناسب است.

کد خبر 23340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =