واریز ۳۰ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت تا پایان آذر

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گفت: امسال سود سهام عدالت در دو نوبت پرداخت می‌شود که در نوبت اول ۳۰ هزار میلیارد تومان سود به زودی به حساب سهامداران واریز می‌شود.

به گزارش بیدار بورس به نقل از فارس، اکبر حیدری، در مورد سود عملکرد شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت اظهار داشت: سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت، بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان می‌شود که دولت (سازمان بورس و سازمان خصوصی سازی) امسال تصمیم گرفته است این سود در دو مرحله پرداخت شود.

وی افزود: در مرحله اول که قرار است تا پایان پاییز پرداخت شود، حدود ۵۰ درصد معادل ۳۰ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت به حساب ذی‌نفعان و دارندگان سهام واریز می‌شود.

به گفته سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، با پیگیری سازمان بورس و سازمان خصوصی‌سازی سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر که متعلق به سهام عدالت است، وصول شده و در آخرین جلسه شورای عالی بورس مقرر شد نزدیک به نیمی از این مبلغ خارج از عرف و رویه معمول سال‌های قبل در پاییز پرداخت شود، در حالی که سال‌های گذشته سودها تجمیع شده و در اواخر سال پرداخت می‌شد و در برخی‌ از سال‌ها نیز بخشی از سود به سال بعد موکول می‌شد.  

حیدری ادامه داد: در مرحله اول ۵۰ درصد از سود جمع‌آوری شده شرکت‌های سرمایه‌پذیر متعلق به سهامداران عدالت به میزان ۳۰ هزار میلیارد تومان پرداخت می‌شود.

حیدری گفت: سود ۳۰ هزار میلیارد تومان مرحله اول شرکت‌های سرمایه‌پذیر برای سهامداران عدالت تا پایان پاییز پرداخت می‌شود.  

* سهام عدالت متوفیان به همراه سود به صورت قهری به ورثه منتقل خواهد شد

وی در مورد سهام عدالت متوفیان نیز گفت: با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و قوه قضاییه قرار است سهام متوفیان به صورت قهری به ورثه منتقل شود که در آن صورت هم سهام و هم سودهای متعلقه نیز به نسبت سهم هر یک از وراث اختصاص می‌یابد. این فرایند با همکاری دفاتر خدمات قضایی الکترونیک و تأیید شورای عالی بورس به زودی انجام می‌شود.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت بیان کرد: برای انتقال سهام متوفیان نیاز به زیر ساخت نرم‌افزاری دارد که تهیه شده است و به زودی علمیات انتقالی قهری سهام متوفیان به همراه سودهای متعلقه انجام می‌شود.

* سود عملکرد سال‌های ۹۸ و ۹۹ شرکت‌های غیر بورسی حاضر در پرتفوی سهام عدالت‌ تجمیع می‌شود

وی افزود: علاوه بر سود عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه‌پذیر، مقرر شده است که سود عملکرد سال‌های ۹۸ و ۹۹ شرکت‌های غیر بورسی حاضر در پرتفوی سهام عدالت هم تجمیع شده و به همراه سودهای مذکور پرداخت شود.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در مورد رقم سود شرکت‌های غیر بورسی عنوان کرد: این ارقام را سازمان خصوصی‌سازی باید اعلام کند.

کد خبر 23355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =