صادرات شمش فولاد از بورس کالا کلید خورد

۱۰ هزار تن شمش بلوم آهن و فولاد ارفع، امروز برای نخستین بار در تالار صادراتی بورس کالای ایران عرضه شد که با استقبال ۲۳ هزار تنی و رقابت خریداران، کل حجم عرضه با موفقیت مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش بیداربورس، امروز در مجموع ۱۰ هزار تن شمش بلوم آهن و فولاد ارفع روی تابلوی صادراتی بورس کالا در جزیره کیش رفت که ۵ هزار تن آن از سوی فروشنده درب کارخانه و ۵ هزار تن نیز فوب بندرعباس تحویل مشتری می شد.

برای محموله شمش بلوم تحویل Ex-works (تحویل درب کارخانه یا هر جایی که فروشنده تعیین می‌کند. در این روش هزینه فروشنده حداقل است/کاهش هزینه حمل نسبت به فوب) ۱۰ هزار تن تقاضا ثبت شد که منجر به رقابت ۲.۴۸ درصدی خریداران شد و در نهایت هر کیلوگرم از این محصول به قیمت ۱۴۳ هزار و ۵۲۹ ریال فروخته شد، در حالی که قیمت پایه ۱۴۰ هزار و ۵۶ ریال بود.

همچنین برای محموله ۵ هزارتنی شمش بلوم تحویل فوب بندرعباس، ۱۳ هزار تن تقاضا ثبت شد که منجر به رقابت ۳.۱ درصدی متقاضیان و رسیدن قیمت به ۱۵۰ هزار و ۵۰۹ ریال به ازای هر کیلوگرم شد. قیمت پایه محموله مذکور ۱۴۵ هزار و ۹۸۵ ریال در هر کیلوگرم اعلام شده بود.

تاریخ تحویل هر دو محموله ۱۷ آذر است و خریدار موظف به رفع تعهد ارزی ناشی از صادرات است.

اثر مطلوب فعال شدن تالار صادراتی محصول‌های فولادی

کانال تلگرامی کامودیتی در مطلبی نوشت، معاملات تالار صادراتی بورس کالا می تواند به کشف نرخ دلار بهینه و رشد درآمد بنگاهها کمک شایانی کرده و در کنار آن، شفافیت نیز بر عرضه-تقاضا و قیمت‌های صادراتی حاکم می‌شود. توسعه این معاملات در آینده نزدیک در تمام گروهها در دستور کار و خرید برای همه صادرکنندگان و شرکت‌های تجاری مجاز است.

کد خبر 23372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =