اولین محموله صادراتی سایپا به ونزوئلا با ۱۰۰۰ کوییک و ساینا

اولین محموله صادرات محصولات سایپا شامل ۱۰۰۰ دستگاه از خودروهای کوییک و ساینا به ونزوئلا انجام شد.

به گزارش بیداربورس اولین محموله سایپا شامل ۱۰۰۰ دستگاه از خودروهای کوییک و ساینا با حضور مدیرعامل شرکت، وزیر حمل و نقل و سفیر ونزوئلا به این کشور ارسال شد.

بر اساس این گزارش، رامون بلاسکز وزیر حمل و نقل ونزوئلا  با ابراز خوشنودی از همکاری مشترک طبق توافقات ایجاد شده بین دو کشور گفت: در راستای نگاه همکاری دو کشور در کمیسیون اقتصادی مشترک در مرحله اول صادرات خودروهای باکیفیت و قیمت مناسب سایپا در حال انجام است.

وی افزود: در نظر سنجی انجام شده در نمایشگاه، درخواست بالایی از سوی شهروندان ونزوئلایی برای خرید محصولات ایرانی ایجاد و ۸۰ هزار درخواست خرید ثبت شد که امید می رود روند ارسال خودروهای ایرانی به سرعت انجام شود.

محمدعلی تیموری مدیرعامل سایپا هم با اشاره به اینکه صادرات محصولات، ارزآوری مناسبی برای سایپا در برخواهد داشت، گفت: تا پایان سال صادرات خودروها به عراق و ونزوئلا ۴۰ میلیون دلار خواهد بود و در حوزه لوازم یدکی هم ۱۰ میلیون دلار ارزآوری ایجاد خواهد شد. برای اولین بار است که محموله هزار دستگاهی از محصولات به کشور دیگری ارسال می شود که نشان دهنده استقبال مردم ونزوئلا از محصولات سایپا است.

وی از برنامه ریزی برای تولید و ارسال محموله دو هزار دستگاهی بعدی محصولات خبر داد و افزود: سایپا تمام زیر ساخت فرایندهای تولید از بدنه، رنگ، مونتاژ و پرس و زنجیره قطعه سازی شامل هزار قطعه ساز را دارد و در طول ۴۰ سال به دانش مناسبی در این حوزه رسیده است. در صنعت خودرو توسعه جامع صورت گرفته و بزرگترین فولادسازی درخاورمیانه برای تولید ورق های خودرو وجود دارد. همچنین بیش از ۲۰ شرکت پتروشیمی به منظور تولید مواد اولیه خودروها در بخش پلیمر، رنگ و مواد شیمیایی فعال است. در بخش لوازم برقی و الکتریکال خودروها نیز شرکت های دانش بنیان در ایران شکل گرفته و درحال فعالیت است.

این مقام مسئول ادامه داد: در بدترین شرایط تحریم، سایپا ۲ هزار خودرو بصورت روزانه تولید می کند که نشان از وجود توانمندی بسیار این خودروساز است. امید است علاوه بر صادرات کامل خودروها به ونزوئلا بتوان خط تولیدی در آن کشور ایجاد کرد که تمام فرایند تولید بدنه و رنگ آمیزی در آن صورت پذیرد و حداقل در سال ۱۰۰ هزار تولید انجام شود.

تیموری گفت: سال جاری در سایپا بصورت روزانه تمام زنجیره تامین،‌زنجیره تولید و زنجیره خدمات پس از فروش بر اساس شاخص های کیفی کاملا نظارت و کنترل می شود. هر خودروسازی در دنیا بخواهد در زنجیره تامین سایپا قرار بگیرد با توجه به توانمندی های موجود می تواند در کمتر از ۶ ماه محصول را تولید و عرضه کند. امید است پارس خودرو که این محصولات صادراتی را تولید کرده، تبدیل به قطب محصولات صادراتی سایپا شود.

کد خبر 23516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =