چشم‌انداز اقتصاد جهانی تاریک‌تر می‌شود

صندوق بین‌المللی پول با اشاره به بدتر شدن مداوم نظرسنجی‌های شاخص مدیران خرید در ماه‌های اخیر اعلام کرد که چشم‌انداز اقتصاد جهانی تیره‌تر از پیش‌بینی‌های انجام‌شده در ماه گذشته است , دلیل آن را هم تشدید سیاست‌های پولی ناشی از تورم دائمی بالا و گسترده، شتاب ضعیف رشد در چین و اختلالات مداوم عرضه و ناامنی غذایی ناشی از حمله روسیه به اوکراین دانست.

به گزارش بیداربورس، این وام‌دهنده جهانی ماه گذشته پیش‌بینی رشد جهانی خود را برای سال ۲۰۲۳ از ۲.۹ درصد به ۲.۷ درصد کاهش داد.

صندوق بین‌المللی پول افزود که شاخص‌هایی با بسامد اخیر به‌ویژه در اروپا تأییدی بر چشم‌انداز تیره‌تر است. به گفته این موسسه، شاخص‌های اخیر مدیران خرید که نشانگر فعالیت‌های تولیدی و خدماتی است، نشان‌دهنده ضعف در اکثر اقتصادهای بزرگ گروه ۲۰ است، در حالی که فعالیت‌های اقتصادی رو به کاهش و تورم همچنان بالاست.

صندوق بین‌المللی پول گفت: چالش‌هایی که اقتصاد جهانی با آن مواجه است بسیار زیاد و شاخص‌های اقتصادی ضعیف نشان‌دهنده چالش‌های بیشتر پیش رو است.

بدتر شدن بحران انرژی در اروپا به شدت به رشد اقتصادی آسیب وارد می‌کند و تورم را افزایش می‌دهد، در حالی که تورم بالا طولانی‌مدت می‌تواند باعث افزایش بیش از حد انتظار سیاست‌گذاری و تشدید شرایط مالی جهانی شود. صندوق بین‌المللی پول گفت که این به نوبه خود خطرات فزاینده بحران بدهی دولتی را برای اقتصادهای آسیب پذیر ایجاد می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، این سازمان همچنین اعلام کرد که رویدادهای شدید جوی به طور فزاینده به رشد در سراسر جهان آسیب می‌زند.

انتهای پیام

کد خبر 23518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =