خریداران دیگنیتی در بورس‌کالا چقدر سود کردند؟

پای خودروی دیگنیتی دوباره به بورس‌کالا باز شد و امروز ۲۳ آبان ماه ۱۹۲ دستگاه دیگنیتی(، ۴۸ دستگاه سفید با تریم مشکی، ۴۸ دستگاه سفید با تریم قرمز، ۴۸ دستگاه مشکی با تریم مشکی و ۴۸ دستگاه مشکی با تریم قرمز) متعلق به گروه بهمن در بورس‌کالا با موعد تحویل ۲ ماهه (۲۳ دی ماه ) معامله شد. خریدار همواره به دنبال سود بیشتر است و در ادامه بررسی میکنیم که خریداران این خودرو در بورس کالا به نسبت بازار آزاد چقدر سود کرده‌اند؟ البته این سود بدون در نظر گرفتن خواب ۲ ماهه پول است.

سود ۶۸ میلیونی با خرید دیگنیتی سفید تریم مشکی

پس از رقابت بین ۴۴۸ سفارش برای خرید ۴۸ دستگاه «دیگنیتی سفید (تریم مشکی) » سرانجام خریداران با  ۴۴.۳۱ درصد رقابت و میانگین قیمت ۱ میلیارد و ۱۸۵ میلیون و ۴۶۸ هزار تومان موفق به خرید شدند. قیمت پایه این ماشین ۸۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده بود.

خریدان این خودرو علاوه بر ۱ میلیارد و ۱۸۵ میلیون و ۴۶۸ هزار تومان باید هزینه‌های دیگری همچون ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی فروش(حدود ۱۰۷ میلیون تومان) و سایر هزینه‌ها جمعا  ۳۹ میلیون و ۴۴۱ هزارتومان (شامل ۳۵۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال مالیات و عوارض شماره گذاری، ۴۳۵ هزار ریال هوشمندسازی کارت خودرو، ۵۰۰ هزار ریال هزینه خدمات پست، دو میلیون و ۸۰۰ هزار تولید پلاک و شماره گذاری، ۳۷ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۲۷ ریال بیمه شخص ثالث) بپردازند.

باتوجه به اینکه قیمت این خودرو در بازار آزاد حدود ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است خریداران این خودرو حدودا ۶۸ میلیون تومان سود می‌کنند.

سود ۱۰ میلیون تومانی

پس از رقابت بین ۶۰۶ سفارش برای خرید ۴۸ دستگاه «دیگنیتی مشکی (تریم قرمز)» سرانجام خریداران با ۵۶.۶۳ درصد رقابت و میانگین قیمت۱ میلیارد و ۲۸۶ میلیون و ۷۰۸ هزار تومان موفق به خرید شدند. قیمت پایه این ماشین ۸۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده بود.

بر این اساس خریدان با احتساب هزینه ۹ درصدی مالیات(حدود ۱۱۶ میلیون تومان) و سایر هزینه‌ها باید حدود ۱ میلیارد و ۴۴۲ میلیون تومان بپردازند که حدود ۱۰ الی ۱۱ میلیون تومان با بازار آزاد تفاوت قیمتی دارد.

۱۰۶ میلیون سود با خرید خودرو از بورس‌کالا 

پس از رقابت بین ۲۸۳ سفارش برای خرید ۴۸ دستگاه «دیگنیتی سفید (تریم قرمز)» سرانجام خریداران با  ۴۲.۴۹ درصد رقابت و میانگین قیمت ۱ میلیارد و ۱۷۰ میلیون و ۵۳۲  هزار تومان موفق به خرید شدند. قیمت پایه این ماشین ۸۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده بود.

بر این اساس خریدان با احتساب هزینه ۹ درصدی مالیات(حدودا ۱۰۵ میلیون تومان) و سایر هزینه‌ها باید ۱ میلیارد و ۳۱۴ میلیون تومان بپردازند.

بر اساس آگهی‌ها این خودرو در بازار آزاد ۱ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان معامله می‌شود، در نتیجه خریداران این خودرو حدود ۱۰۶ میلیون تومان سود کرده‌اند.

خریداران دیگنیتی مشکی چقدر سود کردند؟

پس از رقابت بین ۴۵۵ سفارش برای خرید ۴۸ دستگاه «دیگنیتی مشکی (تریم مشکی)» سرانجام خریداران با  ۴۸.۵۵ درصد رقابت و میانگین قیمت ۱ میلیارد و ۲۲۰ میلیون و ۳۱۲  هزار تومان موفق به خرید شدند. قیمت پایه این ماشین ۸۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده بود.

خریدان با احتساب هزینه ۹ درصدی مالیات(حدود ۱۱۰ میلیون تومان) و سایر هزینه‌ها باید ۱ میلیارد و ۳۶۹ میلیون تومان بپردازند که حدود ۱۰ میلیون تومان با بازار آزاد تفاوت قیمتی دارد.

البته لازم به ذکر است که در برخی آگهی‌ها این خودرو به قیمت ۱ میلیارد و ۲۰۸ میلیون تومان نیز پیشنهاد شده بود.

منبع: بیدار بورس
کد خبر 23534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =