جلسه کارگروه تنقیح قوانین و مقررات حوزه وزارت اقتصاد برگزار شد

جلسه کارگروه تنقیح قوانین و مقررات حوزه وزارت امور اقتصادی و دارایی امروز دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ به میزبانی سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد. در این جلسه با حضور معاون تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری از همکاران مرکز تدوین، تنقیح و تطبیق قوانین و مقررات سازمان بورس و اوارق بهادار تقدیر به عمل آمد.

به گزارش بیدار بورس،  در این مراسم که مشاوران معاونت امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی دارایی، معاون تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری و نمایندگان سازمان حسابرسی، سازمان خصوصی‌سازی، خزانه‌داری کل کشور، سازمان امور مالیاتی، گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، معاونت امور بانکی، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت اقتصاد، سازمان سرمایه‌گذاری، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مناطق آزاد تجاری-صنعتی و اقتصادی، مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی، بانک‌های مختلف کشور و سایر دستگاه‌های وابسته یا مرتبط با وزارت اقتصاد حضور داشتند، با گزارش عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار در امر تنقیح و انتشار قوانین و مقررات بازار سرمایه آغاز گردید.

در بخشی از این گزارش، مراجع ذی‌صلاح مقررات‌گذار در بازار سرمایه کشور معرفی شده و ضوابط حقوقی طبقه‌بندی مصوبات و تمیز مقرره از تصمیم، فلوچارت و مراحل کلی در ارتباط با تدوین، تنقیح و انتشار مقررات بازار سرمایه، تاریخچه تنقیح و انتشار در پایگاه قوانین و مقررات بازار سرمایه معرفی گردید.

همچنین، پایگاه قوانین و مقررات بازار سرمایه، انواع کدهای موضوعی قوانین و مقررات مرتبط با بازار سرمایه و وضعیت تنقیحی مقررات منتشره نمایش داده شد و در نهایت، برنامه‌ها و اهداف آتی مرکز تدوین، تنقیح و تطبیق قوانین و مقررات بازار سرمایه اعلام گردید که از جمله این موارد، اجرای موضوع ماده ۳۰ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار در رابطه با انتشار مقررات حوزه کسب و کار در سامانه ملی قوانین و مقررات، همکاری تنقیحی با معاونت تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری درخصوص انتشار و بارگذاری مقررات در سامانه داتیک، ارتقاء پایگاه قوانین و مقررات بازار سرمایه و تثبیت مرجعیت این پایگاه به آدرس: https://cmr.seo.ir در بازار سرمایه جهت دسترسی به قوانین و مقررات و ارتباط مستقیم ذی‌نفعان (اعم از شهروندان و فعالان بازار) با مراجع وضع قانون و مقرره مربوط به بورس و بازار اوراق بهادار در کشور می‌باشد.

مهدی مهدی‌زاده (معاون تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری) ضمن تشکر از عملکرد مرکز تدوین، تنقیح و تطبیق قوانین و مقررات بازار سرمایه در امر تنقیح و انتشار قوانین مقررات بازار سرمایه، تشکیل این مرکز را منشأ خیر و آثار عمومی برای کشور و مجموعه بازار سرمایه دانست.

وی ضمن اشاره به الزام قانونی مربوط به انتشار قوانین و مقررات مربوط به حوزه کسب و کار، مقوله تنقیح قوانین و مقررات را امری تخصصی، ارزشمند و منحصربه‌فرد دانسته و خلاصه اقدامات سازمان بورس و اوراق بهادار در این عرصه را برای دستگاه‌های دیگر مرتبط با وزارت اقتصاد ارزشمند، قابل اقتباس و الگوگیری قلمداد نمود. ایشان همچنین، ابراز امیدواری کرد که همکاری این سازمان در امر تنقیح و انتشار مقررات بازار سرمایه در سامانه ملی قوانین و مقررات کشور کماکان ادامه داشته باشد.

در ادامه، نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با وزارت امور اقتصادی و دارایی از نمایندگان مرکز تدوین، تنقیح و تطبیق قوانین و مقررات بازار سرمایه پرسش‌هایی مطرح کرده و بخشی از نشست به پرسش و پاسخ و بیان دغدغه نمایندگان ارگان‌های متبوع گذشت.

در انتها، معاون تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری از همکاران مرکز تدوین، تنقیح و تطبیق قوانین و مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار تقدیر به‌ عمل آورده و لوح تقدیرهایی به اعضای فعال در این حوزه اهداء گردید.

جلسه کارگروه تنقیح قوانین و مقررات حوزه وزارت اقتصاد برگزار شد

کد خبر 23544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =