روسیه ذخایر ارزی خود را بازهم افزایش داد

بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که ذخایر ارز خارجی این کشور در ماه اکتبر با ۱.۲ درصد افزایش به بیش از ۵۴۷ میلیارد دلار تا اول نوامبر رسید.

به گزارش بیداربورس به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که ذخایر ارز خارجی این کشور در ماه اکتبر با ۱.۲ درصد افزایش به بیش از ۵۴۷ میلیارد دلار تا اول نوامبر رسید.

بر اساس گزارش این بانک، مسکو ذخایر ارزی خود را به عنوان سپری در برابر تحریم های غرب افزایش داده است.

بانک مرکزی روسیه تأکید کرد که این افزایش به دلیل تجدید ارزیابی مثبت بازار رخ داده است. این بانک گفت: افزایش نسبت به ماه قبل در مجموع ۶.۵ میلیارد دلار بوده است.

بانک مرکزی روسیه مرتباً گزارش‌های به‌روز شده درباره دارایی‌های خود را با یک هفته تاخیر منتشر می‌کند.

ذخایر بین‌المللی روسیه، که دارایی‌های خارجی با قابلیت نقدینگی بسیار بالا محسوب می‌شود و توسط بانک روسیه و دولت این کشور نگهداری می‌شود، شامل وجوه ارزی، حق برداشت ویژه نزد صندوق بین‌المللی پول و طلای پولی است.

روسیه در اوایل ماه مارس پس از مسدود شدن ذخایر خود توسط بانک های مرکزی غرب به عنوان بخشی از تحریم های اعمال شده توسط ایالات متحده و متحدانش در پاسخ به درگیری در اوکراین، دسترسی به تقریباً نیمی از ذخایر ارز خارجی خود را از دست داد.

بقیه ذخایر بین‌المللی روسیه شامل طلا و ارز خارجی مانند یوان چین است که در داخل این کشور نگهداری می شود.

با وجود این، وزارت دارایی روسیه اعلام کرد که این کشور به لطف ذخایر فراوان خود می تواند با تحریم ها کنار بیاید.

در سال ۲۰۲۱، ذخایر ارزی این کشور تقریباً ۶ درصد افزایش یافت و به ۶۳۰.۶ میلیارد دلار رسید. در فوریه ۲۰۲۲ بالاترین رقم یعنی ۶۴۳.۲ میلیارد دلار برای این ذخایر ثبت شد.

کد خبر 23551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =